Yaaaay
Nu är det klart att en liten staffetjej ska flytta in till vårt hem sommaren 2010, om ca 1,5 år alltså
Vi har varit ute i god tid och letat valp med mkt omsorg, för denna tjej kommer isf vara starten på vår egen uppfödning av rasen!
Herregud, det går inte att beskriva med ord hur mkt jag längtar till den dagen den lilla skiten blir en del av vår familj! Nu återstår ju dock bara en lång tid av längtan, hur ska vi kunna stå ut!? 

Oj, ni planerar ju i alla fall i god tid =)
Har ni bestämt från vilken uppfödare det blir också?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Jo såklart gör vi det
Jag har alltid varit väldigt noga med planering inför mina hundköp, tyvärr hade vi ju otur med Tarox ändå, men sånt är livet
Just hunduppfödning har jag alltid vetat att jag ska syssla med, och Stafforden som ras känns väldigt naturligt eftersom det är en ras som alltid stått mig nära hjärtat, likaså Amstaff 
Ja allt sånt är planerat. Som jag skrev är jag väldigt noggrann med mina hundköp etc. Och eftersom denna tik är tänkt som starten på våt uppfödning har jag varit ute i extra god tid och planerat
2010 flyttar även jag och sambon ut på landet på hans föräldragård, så då kommer vi på mkt space också
Längtar otroligt mkt!
va roligt och ett stort projekt, är uppfödare bestämt?
funderar själv på inhandel av staffe antingen till sommarn eller möjligtvis nästa beroende på hur det ser ut.
≧◔◡◔≦
Oj vad spännande! Hoppas att allt går vägen för dig, så att du får din tik. Staffar är så underbara, jag ska eventuellt börja ta ut en staffekille på promenader några gånger i veckan. Hoppas verkligen att jag får göra det, kommer få så bra möjlighet att bekanta mig mer med rasen då. =)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
#3 Ja allt sånt är bestämt, så nu är det bara att vänta
hehe
Gud vad skoj, Staffar måste vara bland de finaste vovvarna i världen enligt mig. Och sen som ett plus har de ju världens underbaraste temperament, arbetsvilliga samt älskar barn och allt annat
Dom har verkligen allt jag ser hos en hund 
#4 Jo jag vet, jag älskar Staffar och har alltid gjort det
När jag var liten fanns en tant som min mamma kände, som hade en Stafford. Och den älskade verkligen allt, speciellt barn! Den älskade att leka med mig, och just därför var jag där typ jämt
Sen var det även ganska roligt att tanten inte visste att den rasen klassades som kamphund
Hon blev rent utsagt chockad då jag berättade det efter att jag hade läst om rasen i en bok
Hon hade ju valt hunden efter sina "motton" eller vad hon sa: En mindre stabbig hund med trevligt temperament samt barnkär. Och då hade det blivit en Stafford