Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1569 ggr
[helenal]
0

Ambulans till djur?

jag täntke på en sak när jag va ute med Hugo. oM en människa blir akut sjuk så kan man ju ringa ambulans, men hyur gör man med djur? Måste man åka in med det till ett djursjikhus eller finns det ambulans till dom med=)?

rulda
0

jag har för mig att det finns djurambulanser men jag är inte helt säker :S

Maddepadde
0

Här i Stockholm finns det i alla fall djurambulans.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

gejsa
0

Jag såg en annons i tidningen häromdagen att vi med har fått en sådan i vår stad.

Han skjutsar även om det inte är akut. Det finns ju folk som inte har möjlighet att åka med sina djur till djursjukhuset av flera anledningar. Ingen bil, inget körkort osv osv.

Karmatarerskanise
0

Här finns det också.

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Singo-Torpet
0

vi har de med (norrtälje) har annvänt oss av den till ett föl..

rackartyg
0

Har hört om det - men aldrig sett nått nummer eller nån "ambulans bil" heller.

Jag ringer Taxi om mina hundar skulle bli sjuka - och min bil inte skulle vara hemma.

gejsa
0

#7#  Det gör nog dom flesta ockå. Tänkte nog mera på större djur också. Den här tex tog även hästar. :)

rackartyg
0

Aha - en häst kan ju bli lite svår att få in en Volvo Combi=)

gejsa
0

#9# Precis. Och en volvo kombi är oftast inte en ambulans heller. :)

Vattnadal
0

Undrar vad de säger om man ringer taxi och ber dem ta en STOR bil så att en häst går in!Skrattande

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gejsa
0

#11# Pröva! :)

RobFrazie
0

Skulle vara bra om det fanns på varje klenik! asså en bil som stog redo!

Inte alla som behöver ta ambulansen med sitt djur! Men djurek kan bli sjukt lite sent en kväll då som många gör! Kanske tagit sig ett glas och inte kan köra! eller som andra sagt! om man inte har körkort eller bil!

Dem skulle ha en bil som stog där då man inte har en möjlighet att ta sig dit! Vore en bra idé iaf!

Dama
0

Beror på var du bor

rackartyg
0

Nej, men taxi=)

Singo-Torpet
0

de går in en häst i en volvo med, åkt de med till vet, dock ett föl… fälla baksättet.. gick bra, synd att den lille inte klara sig iaf :(

gejsa
0

#16# Det har min granne också gjort. Fölet hade brytit benet så det var bara att avliva. Rynkar på näsan

gejsa
0

#16# Det har min granne också gjort. Fölet hade brytit benet så det var bara att avliva. Rynkar på näsan

Singo-Torpet
0

#18 inte kul.. våran var uttorkad m.m. mamman gav den inte mat men den var nog försvag var nog därör stot strunta i den.

Anfa
0

Jag har sett djurambulanser på TV

HannaM
0

Dom visade upp sig förra året på Hund 2007 tror jag det var (djurambulans alltså). När vi började skaffa lite djur skaffade vi också bil, vågar inte sitta utan OM något händer mitt i natten. Det blev liksom en viktig fråga då, annars klarar man sig bra i Stockholm utan bil men när det kom in djur i bilden så förändrades läget. Har illrar och åker helst till Uppsala kvällar och helger eftersom dom har bättre koll på dom än Bagarmossen och vill inte ens tänka på vad det skulle kosta att åka taxi från stockholm till uppsala… huu… 

Någon som använt sig av djurambulans?

Singo-Torpet
0

321 bara till häst..