Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1420 ggr
Alexaandraa
0

Bra förstahund?

Jo det är såhär att jag ska söka till Tenhults naturbruksgymnasium och Stora segersta, tenhult blir förstaval, om jag inte kommer in på det så blir det stora segerstad. Och då sa mamma att jag kanske kunde få en egen hund, inget att hoppas på för att det blir inte så men tänk om ;P Får ju såklart hjälp med den osv, och då undrar jag vad kan vara en bra första hund? (Medelstora raser)

Maddepadde
0

Retrievrar av olika slag?
Pudel?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Alexaandraa
0

Inte Pudel ;)

Mer förslag?

SparklingTindra
0

Vad har du tänkt aktivera den med?

Alexaandraa
0

Det som vi gör med våra andra hundar!

Bara för att jag fortfarande är ung betyder det inte att jag inte kommer aktivera den "/ Om det är det du menar..

Alexaandraa
0

Men iallafall, jag hade tänkt aktivera den med promenader… Så det behöver inte vara en ras som behöver jättemkt aktivering.

Alexaandraa
0

Ässch skit i denna tråden. Kan man inte ta bort trådar nånstans? (Trådar som man själv har skapat)

SparklingTindra
0

#4 Jag menade inte att jag inte trodde att du skulle aktivera den, utan att det är lättare att ge tips på ras om du berättar vad det är tänkt att du ska göra med den. T.ex. om du skulle aktivera den med agility och lydnad så skulle jag inte tipsa dig att skaffa en Engelsk bulldog. =P Så det var inget illa menat.

Cavalier King Charles Spaniel kanske? En utmärkt sällskapshund.

Mischa
0

Ska du ha en egen hund är det desto mer viktigt att du får en hund som passar din livsstil en lång tid framöver och ingen annans, skall hunden inte användas till något speciellt är en ren sällskapshund något att föredra, kanske någon ur rasgrupp 9

≧◔◡◔≦

krasivis
0

En Norfolkterrier kan jag rekommendera. En stor hund i ett litet format. Den kan vara med överallt, den kan gå lika långt som en "stor" hund. Den är vanlig, glad och intresserad av det mesta!

Det här är Bastian som är 8 veckor gammal. Han är mycket intresserad av Alise, perserkattungen.

www.krasivis.se

SaraC
0

#6 Trådar kan bara tas bort av sajtvärd/medarbetare. Så om du vill ha någon av dina egna trådar borttagna måste du kontakta någon av oss-

Men varför ta bort den här tråden? Du har ju fått flera bra förslag Glad 

Förutom att beskriva lite mer vad man tänkt aktivera hunden med, så kan det också vara bra att skriva om man har några särskilda krav eller önskemål på t.ex. storlek och päls.

Medelstorlek hade du skrivit. Tycker du Cavalier är för liten? Det är ju ett bra förslag annars.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zekina
0

Jag tycker någont slags retriever, har själv en svat flatcoated retriever, finns såklart bruna också, men jag svarta.

rackartyg
0

Alla hundar är en lika bra / dålig "första" hund.

Beror såklart på vad du skall ha hunden till, och hur DU är som person.

Hundvalp
0

Sheltie ( Shetland Sheepdog)

Alexaandraa
0

#7 Jag vet, jag kom på det efter en stund när jag hade skickat. (: Sorry..

giffan
0

#14 villka raser gillar du till utseeende själv?? Inte Pudel vad jag kunde förstå av tidigare inlägg, men annars då? Kort hårigt långhårigt, stående eller hängade öron??

Själv gillar jag många olika typer av hundar. Och det är viktigt att man hittar en hund man trivs med.

Vill du bara gå promenader med din hund? Du är inte intresserad av att träna med den?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Alexaandraa
0

Öronen spelar ingen roll, Pälsen Ska inte vara för kort och inte för lång, och en mellanhund som jag skrivit tidigare.

Hade tänkt på Samojed, men jag läste att dom behöver mkt aktivering om jag inte minns fel.

Ja promenader är väl det jag mest kmr ta, inte för att jag kommer få en egen hund om jag känner henne rätt, men hoppas kan man ju alltid.. Men om jag kommer in på segerstad så blir det nog mkt aktivering med hunden så jag kanske lär mig nåt därifrån eller nåt när jag har gått tre år…

SaraC
0

"Min" ras, Japansk spets kanske kan vara något? Är lite som en Samojed i lite mindre förpackning. De kräver mer än enbart promenader, så som alla hundar vill de använda huvudet lite också. Men de är inga hundar som kräver att det ska hända något hela tiden. Däremot vill de gärna vara med överallt, de hänger glatt med på allt matte eller husse hittar på - bara de får vara med! Ingen jobbig pälsvård, "frisk" ras. Mycket hund i behändigt format.

SparklingTindra
0

#16 Tänk bara på att hunden behöver mer aktivering än "bara" promenader. Alla hundar, oavsett ras, behöver använda huvudet. =)

SaraC
0

#18 Precis. Och det är väldigt enkelt att låta hunden jobba med huvudet på en vanlig promenad Glad