Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1903 ggr
gejsa
0

Valpfoder eller junior?

Ska ju hämta hem min schäfervalp på onsdag ni som inte vet om det. hihi

Nu säger uppfödaren att jag ska ge juniorfoder redan när hon kommer till mig. Ska jag inte ge valpfoder ens någon månad eller två? Hur har ni gjort? Tycker att man borde ge valpfoder till valpen blir 4 månader iaf. Hon är ju 2 månader när jag hämtar henne.

Zebben
0

Vilket foder äter hunden?

Skulle absolut ge valpfoder tills det är dags för junior eller vuxenfoder. Men då ett valpfoder som är anpassat för att valpen ska bli stor som vuxen.

gejsa
0

Mera Dog äter dom nu. Och detta finns inte i affären hos oss utan måste beställas av en som säljer detta.

Han har även börjat med laxolja. Det kan ju vara ok att ge redan nu eller?

Något annat foder som du rekomenderar som finns i vanliga affärer. Det är ju inte så bra att byta foder på en gång heller nu när hon kommer.

gejsa
0

På Meradogs hemsida så står det att det är för valpar och unga hundar. Kanske är ok iaf?

http://www.meradog.se/produkter/tn_junior.php

Maliceangel
0

Större hundar ska man ju ge valpfoder länge till

gejsa
0

Nej, det ska man ju inte eftersom dom kan växa för fort då. Men man ska kanske ge valpfoder lite längre än detta.

Zebben
0

Man följer påsens rekommendation på när man behöver byta över till vuxenfoder. Man ska inte ge vuxenfoder till valpar då innehållet är fel för såna småttingar. Så gör som tillverkarna skriver, de har många års forskning bakom sig.

MeraDog är det foder som jag gett mina hundar. Men jag har bytt till Purina Pro Plan för att jag kan köpa det väldigt billigt. Men funderar på att gå över till färskfoder. Vet inte omdet har med fodet att göra, men jag tycker hundarna har fått lite torrare päls och nosar sen jag bytte till Purina P.P

Mina får även laxolja. Vet faktiskt inte om man ska ge det till valpar.

gejsa
0

#6# Kenneln ger det redan sina valpar. Tycker också att det kan kännas tidigt. Det är väl eg lite lösgörande?

Ja, jag gillar inte att behöva beställa fodret. Jag vill kunna åka till affären och handla när det är slut. Så jag kommer nog att byta ut det när halva påsen är uppäten för att sedan blanda det.

Det står ju på junior att det även är till valpar så detta foder är tydligen för valpar också. Gav du junior du med till din när den var valp?

Memsan
0

Mera Dog´s valpfoder heter Junior. De har inget annat valpfoder.