Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 951 ggr
bumbimia
0

Behöver träffa trygga stabila hundar.

Min Portis blev svårt biten när han var 16v. Det har satt sina spår. Han är väldigt osäker på andra hundar. Hundar som han har träffat går bra men han blir "blockerad" skakar, gör sig liten, och gömmer sig bakom mig när han träffar nya hundar.

Tyvärr så känner jag nästan ingen som har hund, och dom hundar som han är "kompis" med bor vid våran stuga som vi är i när vi är lediga.

Finns det någon i Säter/Borlänge/falun området som har en trygg stabil hund som har lust att hjälpa Dumle att övervinna rädslan för främmande hundar.

SaraC
0

Hur gammal är han?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

minja
0

Hej jag förstår verkligen ditt problem. Har det ungefär likadant men min hund gör tvättom (dvs uttfall).

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med "hundträff", men jag kan rekomendera dig några böcker som verkligen är till hjälp om man har en osäker hund: Help for your shy,

Cautious caninedog och

Help for Your Fearful Dog: A Step-by-step Guide to Helping Your Dog Conquer His Fearsdom.

Dom finns att köpa hos bla Canis. Lycka till!

bumbimia
0

#1 Dumle är 2år och 4 mån

#2 Tack för tipsen om böcker ska genast kolla :-)

SaraC
0

Har du tänkt att ses och t.ex promenera eller är det att få hälsa och umgås med andra hundar du vill ha hjälp med?

bumbimia
0

# Hade nog tänkt båda Glad men det största problemet är just att umgås med andra hundar utan att jag finns och håller i kopplet.

tezzie
0

Jag har samma problem med min hund sedan han blev biten av en rottis, de flesta hundar går bra, men jag skulle gärna vilja träffa en trygg och stabil rottis för dom funkar det inte alls med :(

*** Kärleken övervinner allt ***

SaraC
0

Jag kanske kan ställa upp lite längre fram.. :)

Maddepadde
0

Ta kontakt med en närliggande brukshundsklubb. Där finns det säkert någon med en trygg och säker hund som vill hjälpa dig. Skulle gärna hjälpt dig, men tyvärr bor man ju i Sthlm.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Junction
0

Jag hade gärna ställt upp, men tyvärr bor jag lite långt norrut.
Jag har en Grand Danoishane som är trygg & stabil. Han är snäll mot alla hundar, spelar ingen roll om det är hanar eller tikar.

Annars håller jag med övriga här, sök upp brukshundsklubben!

Westis
0

HUr går det för er?

/Westis, också portisägare