Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3168 ggr
India
0

Barn och hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att man fått barn är tydligen en av de vanligaste anledningarna för omplacering. Tiden räcker inte till för både barn och hund. Jag har aldrig förstått detta då jag tycker att det går jättebra att ha barn och hundar och jag hinner gott och väl med både och! När det är dags för dagens långpromenad lägger jag Olivia, två år i barnvagnen och så sover hon sin middagslur och jag och hundarna får en härlig promenad. Jag har även ett annat fantastiskt "transportmedel" när vi ska ut i skogen. Det är Bella, 6år som ibland bär Olivia och ibland storebror Simon 7 år (han är inte så sugen på att rida längre).

Hur gör ni andra som har barn och hund?

Konstigabaralillajag
0

För oss fungerar det utmärkt att ha barn med hund. Vi hade barn när vi valde att skaffa hund och vi skaffade oss en ras som passade oss utifrån våran familj. Och det har fungerat kanon…

Däremot kan jag inte svara på hur det skulle sett ut om vi haft en aktivitetskrävande hund först och sedan valt att skaffa barn. Men många gånger får jag uppfattningen att många väljer att omplacera innan de gett det en ärlig chans…

kajsa_karin
0

För mig har det fungerat jätte bra jag har alltid haft minst 2 stora hundar. Nu är mina barn så pass stora som 10år och 7år. När min dotter var liten tävla vi i Rapport och hon låg ofta i vagnen på A stationen inga problem där inte.

rulda
0

Min kompis har tre barn under två år (två stycken är bara någon månad och den tredje är 15månader) och så har hon en jättefin Doberman tik. Fungerar utmärkt för dom. Men ack så många snea blickar och kommentarer dom har fått.

ingann
0

Det är absolut inga problem att ha barn och hund samtidigt. De flesta inser inte att man måste lära barnen låta hunden vara ifred utan skäller på hunden när den är i närheten av barnen. Så gjorde min kompis trots att jag sa till henne lära barnen istället… men när min mamma sa till henne lyssnade hon;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SaraC
0

Har inga barn själv. Men har i flera år haft hand om 2 barn om dagarna, i olika långa perioder. Deras mamma pluggar, pappan jobbar borta och de har inte haft dagis.

Min hund gillar barn, men han tycker inte om skrik, hårda tag eller att de rusar emot honom.

De här barnen är nu 4 och 2 år gamla. Lillen har det gått jättebra med, han är snäll och försiktig med hunden. Den äldre kan jag ju lättare tala om för hur hon ska bete sig med hunden.

Har aldrig haft några problem med barn och hund. Så länge man som vuxen tar sitt ansvar och övervakar dem och ser till att det sker på hundens villkor.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

India
0

#1 Jag har en aktivitetskrävande hund, en BC. Och visst kostar det på ibland. Man måste nog verkligen VILJA hålla på mycket för att det ska fungera. Vissa dagar kan jag tänka "5 kr på blocket" men jag ser det långsiktigt. Olivia blir större, hunden blir äldre och framför allt så kommer India att hjälpa mig när det strular med fåren Skrattande.

#3 Vad fånigt att hon får sneda blickar! varför det. Iofs det får säkert jag också som har småbarn och BC men jag vet att India har ett jättebra liv!

kerstinjo
0

Mina barn är uppvuxna med hundar, vi hade hund innan vi fick barn. Jag har aldrig sett det som något problem att kombinera barn och hund.

Tvärtom, så är det väldigt berikande med hund och barn.

Just nu så vimlar det med hundar i familjen. Äldsta dottern har två shaffrar och 3 barn, inte är det något problem inte.

När yngsta dottern kommer att få barn, så finns det även en hund hos henne.

#6 Förvånad 5:- på Blocket? Hu, Amos kan man få för 25 öre ibland.

Kerstin 

flikkan77
0

Vi hade två hundar samtidigt som mamma var dagmamma. Pappa jobbade på dagarna och jag var i skolan men det fungerade utmärkt. Barnen lärde sig ganska snabbt vad som var okej att göra med vovvarna. Den ena vovvan lärde till och med ett av barnen att gå. Hon gick jättesakta samtidigt som flickan höll ett stadigt grepp i pälsen på hennes manke. Supergulligt!

Om barnen och mamma var ute så var vovvarna med också. Inga problem alls.

Givetvis så lämnades aldrig hundar och barn ensamma. Hundarna gick heller aldrig in i lekrummet om det inte var någon av oss i familjen med.

"You just have to belive…"

India
0

#7 25 öre hahaha!

V-lang
0

Jag har 4 barn och dom är uppväxt med hundar det har aldrig varit några som helst problem, dom fick redan från början lära sig hur man beter sig när man har hund. Jag personligen skulle aldrig göra mig av med en hund för att jag fick barn :)