Photoshop-kunnig?
Jag har en bild som jag skulle vilja ha redigerad i photoshop, men jag har ny dator och inget photoshop så jag undrar om det är någon vänlig själ här inne på HiF som skulle ha lust att hjälpa mig att redigera den?
Jag ska ha den som julkort så det är ganka bråttom. Jag har en färdig bild på hur den ska se ut, men det är en svart fläck på ögat på ena hunden på den bilden som jag inte vill ha med.
Därför så skulle jag vilja att nån hjälper mig med denna bild och tar bort röda (och gröna) ögon från den, samt sätter dit texten och det vita runt bilden.
Är det nån som har tid så skulle jag bli jätteglad. =)
PM'a mig din mail om du vill hjälpa mig så skickar jag bilden.
Hör av dej på "bildredigering i fokus." Där är dom jätte duktiga.
Det är en underbar bild.
Lycka till.
#2 Tack! =) Jag har skrivit där också.

Vilken svarta fläck menar du? Du har ju redan en färdig bild :S
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#4 Haha om du tittar på bilden i #1 (klicka på den så att du ser den i större format) och så tittar du på den sobelfärgade (bruna) sheltiens öga som är närmast höger på bilden så ser du att det är svart ovanför ögat. Så är det inte på den oredigerade bilden.
Därför vill jag ha en precis likadan bild som i inlägg #1 fast utan den mörka fläcken. =)

Men jag ser ingen svart fläck på den andra bilden?!
#6 Har du klickat för att se den i större format?
Asch, det går att se det om du skrollar så att du kan se Tindras ansikte på båda bilderna samtidigt. Jämför sedan ögat längst mot höger (det som man inte ser hela ögat av) och då ser du att just ovanför ögat så ser det ut som att hon har ett svart ögonbryn eller nåt sånt. nästan att det hänger ihop med ögat.
Haha ser du nu?
Det är inte så stort men jag är lite pedant när det gäller sånt där. =P

Haha nej, jag ser inget. Det jag ser, ser mest naturligt ut. Är inte hunden svart på den sidan då? När jag klickar på fotot så blir det ju stort.
missade att du skulle mejla den, men testade iaf, är det såhär du menar?
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#9 Precis exakt sådär menar jag! =) Tack så jättemycket!
Trodde inte att man kunde ta den i originalstorlek från iFokus, det var därför jag tänkte maila den.
#9 Måste bara tillägga att jag tycker att hunden du har på din Avatar är så himla fin! =P Är det den som heter Dobby?
okej, men om man öppnar i nytt fönster och förstorar så blir den väl i orginalstorlek? Annars kan du mejla den till mig :)
Den blev lite mindre än halva originalstorleken men den storleken går bra. =) Den var ganska så jättestor från början (3872x2592) och nu är den 1600x1071.
#11 åh va kul! :D japp, det är Dobby xD
#13 okej, men om du skulle ångra dig kan du mejla den till mwfoto@hotmail.com :)
#14 Ok, tack! =)
Jag måste bara säga att namnet passade perfekt på din hund! 

Haha jag måste vara blind. Ser fortfarande ingen skillnad.
#16 Haha Gejsa, vars är glasögonen?
Jag tror att du tittar på "fel" öga. 

#17# Men det vet du ju. Dom har ju kerstin tagit av mig. Jag ser knappt inget nu förtiden. Famlar med mina händer när jag går. :(

Hihi, jag var tvungen att spara ner båda bilderna och lägga dom bredvid varandra för att hitta skillnaden =)
Gejsa, det är hundens vänstra öga.
Inte ögat mot den andra hunden, utan ögat ut mot kanten =)
Jag tyckte nästan att hon såg trött ut på den redigerade bilden, att ögonlocket hänger liksom

#20# Haha ok! Men vad petig du är sparkling. 

Nu hängde jag med ;D Öppnade båda i stort format och såg verkligen skillnaden ;) Men nu är det ju för sent. :) Men jag slipper ändå fundera på vad det var. haha!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#20 Haha, ja Tindras vänstra öga, men jag menar från betraktarens håll. Är det bilden med fläcken som du tycker att hon ser trött ut på? =)
#21 Haha jaa, men ska det va så ska det va. 
Tack så mycket för all hjälp. Nu är julkortet inlämnat för "framkallning" och det blir 25 stycken. Hoppas att det räcker bara. =P
#15 haha visst gör det xD
#24 hihi själv har jag fortfarande inte skickat julkorten från förra året, så mitt mål blir att försööka skicka dom i år (A)
#25 Haha duktigt. ;)
Jag tror inte att mina blev så bra så jag måste nog skicka dom igen på framkallning, det tar ju bara ett dygn ändå. Nu blir dom så att man skriver brevid fotot och då står det ju för det första God Jul en gång till på samma sida och så blir bilden så liten. Så jag ska nog framkalla dom som vanliga foton istället och skriva på baksidan.
Hade först tänkt ha ett sånt där julkort där bilden är på framsidan och så kan man öppna det, men det verkade inte finnas som alternativ, tyvärr.