Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 2005 ggr
gejsa
0

På LottaPottans begäran foton!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeSkrattande Här kommer dagsfärska foton på Bessie.

gejsa
0

Kom nyss hem från Strömsholm. Och hon är fortfarande bra fast hon bara får 2 tabletter per dag. :)

gejsa
0

Ännu mer foton.

gejsa
0

mer

Karmatarerskanise
0

Fin hon är! Snön med Flört

gejsa
0

mer spring

gejsa
0

Här är Ludde

gejsa
0

Tack Hera! Ja, vi fick lite snö i natt och i dag. Men det är 0 till plus nu så det smälter så sakta igen. Suck!

SparklingTindra
0

Å, vad fin hon är. =) Och Ludde också för den delen.

Fuskigt att ni har så varmt, vi har haft -26 grader idag. Min vuxna hund har dessutom tajmat in fällningen så att hon just nu är helt urfälld och fryser som attan ute. Och den andra har inte fått all sin päls ännu och är dessutom lite mager och fryser också. Så nu måste jag köpa täcken åt dom. =(

Johanna
0

jättefina!

men har ni snö!?!??!.. fuskigt… :(

gejsa
0

#8# Ja, vår Ludde och hans syster Lisa är ju helrakade men dom fryser inte. Vi får ju aldrig så kallt. haha. FAst några minus hade ju varit fint nu när snön är här.

#9# Har inte ni det?

ingann
0

Äh vad fin hon är! Ludde oxå såklart;)

Hmm.. du bodde i E-tunatrakten…. undrar om man skulle hälsa på morbror o moster nåt innan jul.. *funderar* jag tror ingen märker om jag har 2-3 hundar extra med mig hem Cool

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Haha tror inte du får med dig bessie. Hon är mammas lilla bebis. Är med mig överallt.

Lisa och hon får springa lösa när vi går ute och så försöker Lisa lura med sig Bessie upp i skogen för att ta en tur. Men så fort Bessie ser att jag inte är med så vänder hon fort och kommer tillbaka till mig. Så Lisa kommer med. Ludde däremot får gå kopplad och bara springa lös på vår stora inhängande tomt för han sticker iväg en kvart kanske och det vill jag ju inte för djuren i skogen.

Japp i Eskilstuna bor vi.

Johanna
0

nää, ingen snö här inte… bara regn o massa lera…. höll på att fastna ute o hagen idag…. o Tarzan ville inte gå ut igen efter ridturen..

[jejjas]
0

å va fin hon är  Skrattande

gejsa
0

#13# Där ser man. Fast vi skulle ju få snö i morgon och sedan regn så det försvinner väl här med i morgon. :(

Vart är Lottapottan nu då??????

ingann
0

#12 jajaja… man ska aldrig vara för säker:p med rätt godis kommer hon nog;) Lisa verkar ju kunna gå bra  o Ludde går väl att släppa ut genom en grind eller nåt haha

*nog bäst att radera alla personliga uppgifter så du inte hämtar tebaks dem sen*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SparklingTindra
0

#15 Hon vågar inte titta. Flört

gejsa
0

#16# Haha du skulle bara våga. Flört

#17# Nej, troligtvis inte. Hon är en liten fegis. Har inte karaktär att titta på en shaffer utan att börja tjata på gubben om en egen. *fniss*

SparklingTindra
0

#18 Haha ja, men jag förstår henne med din snygga shaffer. =D

pippa__
0

Så fin hon är gejsa!! =)

Så stor hon blivit oxå, ser ut som en vuxen vovve jue ;)

gejsa
0

#19# Tack snälla du! :9

#20# Japp, hon ser nästan ut som en vuxen hund nu. Hade gått upp 2 kg till nu sedan jag var där sist. Nu väger hon 31 kg. Tack pippa.

Måste ju skryta lite att dom säger t o m att hon är fin varje gång jag kommer till Strömsholm. Nu sist sa en veterinär att hon var så fin i färgerna och hade perfekt hull. Det är alltid någon som säger något fint om henne vart jag än kommer. Så hon måste ju vara fin. SkrattandeCool

V-lang
0

Hrmm…och här pratas det minsann Obestämd

Åhhh…Gejsa vad fin hon är, en riktig snygging Kyss och vad glad jag blir att hon håller sig på samma nivå så att hon inte blir sämre, måtte det nu bara bli bättre och bättre Skrattande

Och om du skulle vilja så får du gärna skicka henne hitåt, hon är så välkommen…många nospussar väntar Kyss

kerstinjo
0

# 22

Men Lottisen, det vet du väl att du inte ska dricka så många öl?Förvånad

Jösses, vad människan yrar!Skrikandes Nospussar och snygging??Tungan ute

Kerstin 

V-lang
0

Men Kerstin, alla kan ju inte dricka julmust och gilla flabbar som gömmer prylar mellan madrasserna Obestämd

En shaffer är alldeles för smart för det förstår du, dom gillar att bli kallad snygg och får domen nospuss så ger dom 17 i att äta upp hela inredningen Tungan ute Du kanske skulle testa på din flabbe, det kanske skulle funka…om du har tur Obestämd

kerstinjo
0

Smarta shaffrar?

*pust* är vi där nu igen? Kolla bara på shaffer-Arras, han har hela loftet fullt av tomtar.

*fnys* jag gillar överraskningar här i livet och det är alltid spännande att se vad man hittar i sängen.

*funderar* undrar om jag kan lära honom att släpa in en gubbe i sina bästa år. Hehe, så är det naturligtvis!

Han övar för att kunna släpa in en gubbe till sängen! Duktig Amos!Glad

Kerstin 

gejsa
0

Haha där ser du kerstin lilla. Lottapottan är med mig nu. Flört

Tack Lotta, ja, jag är så stolt över henne. Hoppas verkligen att det går över när hon löpt.

Men jag har frågat henne. Och hon stannar nog kvar hos mig i alla fall. :)

kerstinjo
0

# 26 VA??? Löper Lottisen??Förvånad

Kerstin 

gejsa
0

Har inte du gått och lagt dig än kerstin lilla. STänger dom inte ålderdomshemmet tidigt på kvällarna?

V-lang
0

Tomtarna försvinner säkert från loftet runt den 24 Skrattande och till er lär dom nog inte komma i år, och vet du varför…japp precis, för du och Marodören förstör och gömmer allt ni har och får Tungan ute

Hmm..undrar om jag ska varna tomten så han tar en omväg förbi eran skorsten annars finns väl risk att Marodören släpar in honom och lägger i sängen Förvånad

Men Gejsa nog kan du väl dela med dig lite…lite,lite bara Oskyldig

gejsa
0

Precis då tar marodören våra juklappar ju. Varnar du tomten?

Nej, men du får titta på Bessies lekkompis. Taget precis nyss. :)

Söt va?!

V-lang
0

Jag ställer mig på taket natten mot julafton med ett stort plakat och varnar Tungan ute

Åhhh vilken fin katt..om du visste vad jag saknar min Doris Gråter

Jag älskar katter, avslappnade, smidiga, keliga och mjuka..för mig är dom alldeles speciella Kyss

Men just när det gäller katter då är det rejält stopp när det gäller gubben *muttrar*

gejsa
0

#31# Åh, har du tagit bort din kisse? Det visste jag inte.

Vi har 3 katter hemma nu. Har faktist fått ta bort 3 katter i sommar troligtvis påkörda blev 2 av dom. Den sista fick en tumör i hjärnan och blev blind och hamna i koma. Allt gick på 2 veckor med tumören.

Som mest har vi haft 9 vuxna katter. Min gubbe älskar katter. :)

Den röda på bilden tog vi hem exakt för 1 år sedan i dag.

Står du på hennes tak och varnar menar du? Bra isf. Skrattande

V-lang
0

Ja vi fick ta bort henne i somras, hon hade ju ett medfött hjärtfel som vi fick reda på när hon var 1.5 år och då sa vetten att dom brukar leva med det till ca.5 år. I somras vart hon 5.5 och då hade hon tappat nästan alla tänder och hon syresatte sig väldigt dåligt så det var dags att ta farväl tyckte vetten Gråter

Jag kommer stå med kikaren i ena näven och plakatet i andra näven så han kommer inte missa mig Flört

gejsa
0

Ja, jag minns att du berättade att hon levde nästan på övertid för 1 år sedan. Stackaren! Rynkar på näsan

Men då borde väl karlsloken låta dig få en ny kisse.

Bra! Då kanske vi får våra julklappar som vanligt då. För tomten vill jag inte missa.

V-lang
0

ja hon var otrolig min lilla misse, det är nog den mest personliga katt jag haft..du vet mammas katt det var hon det Skrattande 

Nej du där ger han sig inte, men schäfer där ger han sig så småningom för där är vi ense…vi älskar schäfer båda två Kyss

Gissa om han fått tittat på bilder i kväll på Bessie Skrattande Där har hon en till beundrare Tungan ute

gejsa
0

Haha ska jag kanske försöka ta lite finare foton? Dom här var ju bara tagna lite här och där när hon lekte i snön. Så får du snart en schaffer. KyssOskyldig

V-lang
0

Hihi..jaaa gör det, gärna en närbild på hennes huvud också både framifrån och från sidan Kyss

kerstinjo
0

# 35 Oooppps, jag som tyckte att Jonny verkade vara en just kille, som inte vill ha ett kattskrälle. Obestämd

Men så kan han tänka sig en shaffer!!Förvånad Ut med honom i förrådet för bövelen så att han kan skärpa sig!

Kerstin 

gejsa
0

#38# ha ha säg som det är kerstin, du är bara avundsjuk. hihi

kerstinjo
0

# 39 ja, för jag har inget förråd.Skrikandes

Kerstin 

V-lang
0

#40 Men för böveln Kerstin hur kan du vara avis på det förrådet?

Hit skickas både chingar och allt annat bröte som vi inte har användning för just nu….Jag får ju inte enns plats med Jonny Skrikandes

Men den biten har jag löst, jag har satt honom i rullisen och en ching-chongare bakom så du kan nog sätta på en panna kaffe när som helst Oskyldig