Såg ni Oprha Winfrey?
Det var ett av hennes program där hon hade en hund som gick som en människa eftersom den saknade båda framtassarna.
De hade varit missbildade sen födseln så de amputerade dem.
Hade ni låtit hunden leva och tvingat den gå på bakbenen??
om hunden kan gå på bakbenen och inte visar att den har ont eller så , men vissa hundar klarardet jätte bra.. så det är svårt att säga .. hunden kanske klarar sig bra med att gå på 2 ben .. klarar den det inte även om den har försökt massor med gånger och i hela sitt liv hade jag nog avlivat den … men visar den inga tecken på att det gör ont så hade jag nog låtit den leva
Men kan det vara bra för ryggen att den går upprätt? Rak som en pinne

Nej, det hade jag inte gjort.

jag tror jag vet vilken hund du menar hera. det är en brun hund va?
till din fråga.
aldrig i hela livet! en hund är gjord för att gå på alla fyra. min hund blev påkörd i somras och dog direkt. hade han överlevt hade han haft bla bruten rygg och krossad käke. min sambo hade gjort allt för hunden. men jag hade inte det. så pigg och springig som hugin var så hade det varit djurplågeri att försöka få honom bra.
bild på hugin och munin när de var ett halvår. jag vet inte vem som är vem dock för de var så otroligt lika varandra.
#4 Ja det är den bruna hunden.
Nej, det hade jag inte gjort. En hund ska leva som det var meningen, på två ben kan den knappast göra sånt den behöver för att må bra. Dessutom så har jag svårt att tro att den inte skulle få ont efter en tid, pga felbelastningar och så.. Men hur ska hunden visa att den har ont? Den lär ju knappast låta bli att gå så länge det inte är extremt smärtsamt, och då har den ju inget annat val än att fortsätta gå runt på sina två ben. Nej, jag hade avlivat hunden. Utan tvekan.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Svår fråga.. jag har sett ett reportage om den hunden, och hon verkar hur lycklig som helst. Rör sig mer än många hundar. Om jag minns rätt så skulle de avliva henne, men såg att hon reste sig upp på två ben och lekte och hoppade runt, precis som de andra valparna, så de tänkte kolla hur länge hon klarade sig på två ben. De sa att så fort de såg att hon inte mådde bra så skulle de avliva henne, och vad jag har sett av henne så verkar hon må bra. Eftersom hon aldrig gått på fyra ben så vet hon inget annat än att gå på sina två ben. Jag tror det hade varit stor skillnad om t.ex. min dobermann blivit av med sina framben, då hade det inte funnits en chans att jag låtit henne leva längre. Men hade hon fött en valp som blivit av med två ben och som sedan var frisk, glad och som vilken hund som helst vet jag faktiskt inte..
Jag hade tagit bort den, hundar ska vara just hundar, ej hoppa runt som en känguru.

Bra fråga måste nog se från hund till hund