Rekommendera foder

Jag har aldrig stött på en hund som inte ätit klass! känner många hundar som är lite matpetiga, men klass funkar på alla :) prova det

#1 Min papillon vägrade äta klass :P vilket jag var tacksam för, det luktar bajs haha.
Friskies gillar han däremot :)

Vill du ge torrfoder så kan jag rekomendera Orijen, annars kan jag rekomendera BARF eller något färskfoder
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
finns detta i djuraffärer?

#4 ja i en del djuraffärer, om du kollar på fodertillverkarnas hemsidor så brukar det stå vilka som är återförsälare av just deras foder
_**/Mvh Anne

#2 oj han var den första jag hört talas om som ratar det :P
men ja, det stinker haha och ät inte vidare mysigt att hålla på med haha :D
#6 jag fick klass färskfoder till Åskar av en kompis men han tvärvägrade… huskatten åt upp det istället;)
Den enda mjukmat som duger åt min herre är de små dyra ceasar-burkarna haha
Hills gillade inte Åskar heller så nu äter han RC vilket inte heller är populärt och dessutom kliar han sig en hel del så nästa säck blir Orijen som jag bara har hört bra om än så länge;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Orijen är ett mycket bra foder och också väldigt smakrikt för vovvarna.

#7 vad har ni för knäppa hundar som nekar klass 
mina monster sitter och stirrar på frysen flera timmar om dagen bara för dom vet att godsakerna gömmer sig därinne haha
#8 ja, det är vad jag hört så jag hoppas att Åskar gillar det och att hans klåda upphör;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
James Wellbeloved
Sjukt bra (torr!)foder som inte innehåller några spannmål, potatis eller annan skit. Fodret innehåller rent kött och ris. Det fungerar på foder-allergiska hundar, även fast det inte är ett stämplat Allergifoder.
Den erfarenheten jag har av det är MYCKET bra, glansig päls, fina tänder. Ja, helt enkelt superbra foder.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Är hunden så kinkig så kanske den måste "lära sig" att äta? Annars skulle jag tror att du får hålla på att bya foder hela tiden. Och, allvarligt, är det hunden som ska bestämma en sån sak?
Några tips:
Fall inte i fällan att alltid ha maten framme!
Var inte rädd att låta hunden vara utan mat i några dagar. Ge den mat två (eller tre) gånger om dagen. Ta bort den efter ett par minuter om hunden inte äter. Givetvsi måste man först ha kollat upp att hunden inte har någon fysisk anledning till att inte äta.
Mat ska alltid komma efter aktivitet (bytet måste fällas innan det kan ätas!). Inte direkt efter ett jättepass, men i anslutning till motion brukar man vara hungrig (jfr talesättet "working up an apetite"!).
Konkurrens är bra! Det är roligare att äta tillsammans och vill någon annan ha min mat så blir den mer intressant!
Jag är dagmatte åt en liten plutthund som inte gillar mat. Här får hon valpfoder toppat med Fodax färskfoder. Jag häller hett vatten på (eftersom färskfodret ju är kylskåpskallt) och blandar. Hon slickar skålen ren! Nu äter hon bra av samma mat även hemma (utan konkurrens!).
#9 Tihi ja de är ju inte dumma, nog vet de vars godis och god mat kommer ifrån 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

#11 ris är också spannmål
_**/Mvh Anne

#15 Länken fungerar inte.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Fungerande länk till #15
_**/Mvh Anne
#12 Instämmer !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#13 haha så sant som det är sagt :D
men lite irriterande när man knappt kan få öppna frysen för att få ut sin egen mat när man har två "idioter" som ska åååååla sig in så långt detgår bara för att få sniffa på frusen klass :D knasbollar är vad dom är :D

Är klass dyrare än vanligt foder?

Tack anne! =)
han äter ingeting nästan.. min kille sa de till mig igår att seriöst hugo äter ingenting.. han äter ibland när hans hund äter..men inte mkt:(