Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1237 ggr
PaaatyPalm
0

Dv. Pinscher

Japp, nu är det bestämt i mitt huvud att det ska flyttas in en dv. Pinscher. Redan när jag för 2 år sen skulle köpa min första hund funderade jag på bla dv. Pinscher. Och efter att nu ha funderat i typ 1 år på om jag ska skaffa en till och vilken ras det isåfall ska vara så har jag bestämt mej. Dv. Pinschern har slagit i mitt hjärta ^^ . hehe. Dock kommer jag ju inte köpa den nästa vecka eller så xD , haha. Men antingen till sommaren, om jag hittar uppfödare och så. Eller få blir det nästa sommar. För iomed att jag börjar gymnasiumet nästa höst, dock är det för djur och så :P , M;en kommer ju inte ha tid med en valp som behöver gå ut och kissa hela tiden då. Menmen.

Och till frågan nu, Vet ni någon seriös uppfödare som inte bara ställer ut sina hundar. För jag vill gärna andvända den till Lydnad och Agility mm. :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Bleenda
0

Jag har hört talas om en bra uppfödare i Östersund.

Och även om uppfödaren bara använder sina till utställningar , finns det inget hinder för dej att träna annatFlört

Lycka till med ditt letande.

PaaatyPalm
0

#1 hehe okeej :(

hehe jo jag vet, men jag vill gärna att det ska vara tränade/tävlade hundare :P

20 årig djurgalen moder* 

SaraC
0

Min uppfattning är att de flesta uppfödare tränar och tävlar mycket och ställer inte bara ut, och att de gärna ser att sina valpköpare gör detsamma med sina hundar.

Mitt tips är att kika runt på olika uppfödare och läsa på deras hemsidor. Där står det oftast vad de gör med sina hundar och vad de letar efter för typ av valpköpare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

PaaatyPalm
0

#3 hehe, kej. Har checkat in alla uppfödare för, ja vilken sida kan det va varigt. Det va iallfall en speciel klupp för pinscher. Men syfta mer på om ni kunde rekomendera någon uppfödare som ni tycker är bra och sånt.

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

#3 hehe, kej. Har checkat in alla uppfödare för, ja vilken sida kan det va varigt. Det va iallfall en speciel klupp för pinscher. Men syfta mer på om ni kunde rekomendera någon uppfödare som ni tycker är bra och sånt.

20 årig djurgalen moder*