Arras och tomtarna
Det närmar sig jul, och Arras tomtar är kvar.
Trots penicillin och kortisonbehandling.
Pratade precis med veterinären. Och han ville att jag skulle komma förbi och hämta en ny medicin
som är för oroliga hundar.
Jag uppfattar honom inte som orolig, utan bara som lite labradorknäpp (och det vill inte säga lite)
Men det kan väl vara värt ett försök det också.
Något är det ju med min lille "Barris"
Vilken aptit han fått av sina mediciner sen då. Han kommer snart se ut som en julgris.
Idag åt han t.om socker. Rent strösocker. Bröt sig in i en påse och åt.
Allt som går att äta äter han.
Majs åt han igår också. Han som knappt nosar på grönsaker annars.
Och dricker, dricker, dricker.
Och kissar, kissar, kissar.
vad jobbigt hoppas ni hittar felet på honom…..

Har de kollat sköldkörteln?

#2 Nej, det har de inte. Vad tänkte du på?

Sköldkörteln är ett vanligt problem hos hundar och symptomerna är väldigt varierande. Du skrev att han börjat lägga på sig några kilon. Det är en av symptomerna på sköldkörteln. Men det finns massor och det är allt från att hunden haltar, går snett med huvudet till att den är frusen och med ökad aptit.
En del hundar har ingen symptom alls. Men läs lite om det så kanske det kommer några aha…
Sök på:
HYPOTYREOIDISM = NEDSATT SKÖLDKÖRTELFUNKTION vilket är det vanligaste. Men det finns också tyreotoxikos som är överfunktion i sköldkörteln

Usch det låter verkligen illa.
Men ser man vad zebben skrev ang symptomen så är det ju rätt så likt din vovves symptom.
Kanske värt att kolla upp?

Symptomen bita sönder labradorer har inget med sjukdom att göra, det är vanligt hundvett! Det har de sagt på alla mina kurser jag gått.

Är inte det en skandal, att bita i retriver???
Jag menar att shaffer-knäppis-sjukan, är en svår sjukdom och är desutom obotlig, det har dem sagt på mina kurser.
En Shaffer kan inget om hundvett för den delen heller! 
Hoppas att allt komemr att bli bra.
**MVH Cerrolyn

# 10
Dem ära tomtarna på loftet, hoppas dem försvinner….för att bli SMITTA av en shaffer-sjuk hund, kan vara direkt livshotande
….Men Kerstin, det är bara och ta rullisen mot Gävle!!

#13# Är det så illa?
Är shaffrarna sams hemma då?
# 14 Alla tre hundarna har lekt och stojat hela tiden och det har fungerat jättebra. Men nu går det inte med Amos och Arras, det började redan i somras då Arras gav sig på Amos två gånger.
Helt obefogat och vid den tiden så var Amos inte ens i närheten av könsmognaden.
Sista gången var hemma hos mig, för vi skulle se om Arras betedde sig lika konstigt här. Vilket han gjorde. Söker efter saker som inte finns och gav sig på Amos igen.
Med Exit och Arras fungerar det bra och Amos och Exit har skoj ihop. Lite synd att vi inte kan ha alla hundarna ihop längre (Elins Quila också).
Vi får hoppas på att de kommer på vad som är fel.

#15# Oj, vad tråkigt. Hoppas verkligen att det inte är allvarligt. :( Så fin som han är.

"Symptom: Trötthet, frusenhet, kall hud, håravfall, ökad vikt ,hudproblem, långsam hårväxt"
Inget av det stämmer in på Arras.
Minns inte att jag skrivit att han gått upp i vikt. Det har han inte. Tvärtom så är han ganska mager tycker jag.
Hoppas att aptiten han fått av medicinen ska få honom att gå upp lite.
Och att han bet Amos nu sist var inte så konstigt.
Arras "varnade" honom flera ggr. Men Amos fattade inte, och var på Arras non-stop ändå.
Dock var han väldigt hård mot Amos.
Var svårt att få bort honom. Och då var vi ändå 2 vuxna som försökte få bort honom.
Hemma är hundarna sams.
Och hans andra hundkompis är det inget med heller.
Klart han är fin Gejsa. Det är ju en schäfer 

#17# Haha ja visst är det så, han är ju en schäfer. *fniss*
Ja, det är tråkigt när det blir så där när dom inte kan hålla sams.
så det är bara kerstins hund som han hoppar på? Kan nog vara så att kerstin har skämt bort honom så han tror att han kan göra vad som helst. hihi

Till Gävle….vadå skulle det vara ett hot ELLER
Han är så välkommen lillgubben även om han tuggar flabbar….han är ju för guds skull en ursnygg shaffer 
Måtte dom hitta felet på honom snart, de måste vara jättejobbigt för er Nicki och även för stackars Arras.

#20 Flabbar så jag tappar läppen…hör på den du
Har du också fått tomtar på loftet så här nära inpå jul? 

Haha är du så gammal lottapottan att du pratar med dig själv nu igen? 

Upps jag menar ju #21 
Tur att du håller reda på mig Lantisen annars har jag väl fått en hink av Kerstin vid det här laget 

Sluta genast pusta, ta dig en glögg och va med i vårat glada gäng
Kanske därför det börjar bli fel bland siffror och bokstäver på den här sidan av datorn fast den är alkoholfri…undrar om chingarna varit framme igen 

#19 *nickar*

Har dom kollat att han inte har diabetes? Då brukar de dricka mycket och är sugna på sött.

#28 Törsten och aptiten var bara pga medicinen han fick.