Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1870 ggr
KindredCold
0

Hej då!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är synd..

Men jag kommer inte låta spilla min tid här mer nu för att läsa eller svara på inlägg som görs här på HundariFokus. Funderar även på att lägga BlandrashundariFokus ät sidan. I alla fall ett tag.

Det är för mycket tjaffs och vart man än väder huvudet.. Så blir det bråk, barnsliga kommentarer.

Jag håller till på Katter och NorskskogkattiFokus istället.
PM och annat kommer jag ju svara på i vilket fall :)

Kanske kommer tillbaka någon gång..

Men tillsvidare - God Jul och trevlig helg på er alla!

Nikkis - Vi har ju msn ;)

ingann
0

Tråkigt att du lämnar! Det känns som botten är nådd nu och då kan det bara gå åt ett håll… uppåt;)

Hoppas du återkommer så småningom iaf!

Lycka till med din isprinsessa och ha en underbar Jul och ett bra Nyår!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

KindredCold
0

#1 Haha, vi får hoppas på det.
De flesta här är ju trevliga.. men men..

Tack så mycket!

KindredCold
0

- Kanske ska säga att svar på denna tråd
(som kan tas bort efter helgen eller så) kommer ju komma..

Karmatarerskanise
0

Ja, botten är nådd, så nu blir det bara bättre. Det får vi se till!
Hoppas du kommer tilbaka!

KindredCold
0

#4 Det hoppas jag med. Sidan är trevlig och intressant förövrigt.. Synd att de trådar ska bli förstörda.

Karmatarerskanise
0

#5 Kan inte annat än hålla med.

Zebben
0

Tråkigt! Men som de andra sagt, lägre än så här kommer vi inte. Så det kan bara bli bättre…. välkommen tillbaka!

gejsa
0

Mycket tråkigt att du lämnar. Blir nog några stycken nu faktist. Vilket är väldigt synd.

V-lang
0

Jättetråkigt!

Men God Jul och Gott Nytt År!

tira
0

kan inte göra annat än hålla med.Förr var jag inne en gång per dag nu väldigt sällan.hemskt tråkigt mvh tira

kerstinjo
0

Vi är över 2500 medlemmar i HiF och det kan inte undgås att tangenterna går i blixtfart ibland. Vi tycker olika, vi tänker olika.

Men ibland får man ha överseende med det som man tycker är negativt. Vi är dock en samling människor som är väldigt djurkära, så hoppa över det negativa och ta till vara allt possitivt du/vi får härinne.

Kerstin 

gejsa
0

#11# Fast det kanske inte är så lätt alla gånger. När man får privatmejl som inte är av denna världen.

Karmatarerskanise
0

#12 Precis, allt går tyvärr inte att ha överseende med, trots att sajten handlar om djur, och att de flesta vill djurens bästa.

Det viktiga nu är att ALLA försöker. Jag vet vi klarar det!

Freke
0

#13 Dock inte alla… Eftersom vissa försvarar kända skojare…

Så alla vill inte djuren väl…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

KerstinP
0

Hoppas verkligen att du snart kommer tillbaka!

Sånt här får inte hända, att det blir sådan otrevlig stämning så någon måste sluta.

Vi jobbar hårt för att få tillbaka den goda stämning som vi tidigare haft.

Kommer du inte tillbaka innan Jul så vill jag önska dig en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

/KerstinP,sajtvärd

KindredCold
0

#11 Att folk tänker olika går att acceptera. Dock måste jag säga att vissa beter sig bättre än andra.
De andra som inte kan bete sig låter lien spela i de flesta trådar jag finner intressanta.. men väl längre ner kommer detta eviga tjaffs.

Nu orkar jag inte lägga ner någon tid på att folk inte kan diskutera längre utan låter det hela går över styr.
Har så svårt att förstå att folk, ofta flera år äldre än mig beter sig som treåringar.

Det handlar inte om vad som är rätt och fel i vissa sammanhang.
Det handlar om att folk som har åsikter blir totalt nertrampade i leran av folk med olika åsikter. Ofta där ingen kan ha rätt eller fel, utan enbart åsikter, och jag är så trött på det.

Jag hoppas jag vill komma tillbaka snart, sajten har många bra människor, som är väldigt duktiga och har vettiga svar att komma med.
Vore synd om man tappade det, då man får mycket bra svar, och känslan av att det finns en god stämning. Man får mycket bra hjälp och nya ideer.
Det är synd att dessa människor blir instoppade i en liten låda för att lämna plats åt de som -det verkar som - bara är ute efter att starta bråk, trycka ner folk och enbart bevisa vissas motsats, även om det bevsiligen är fel i vissa sammanhang.

kerstinjo
0

Jag har också varit ganska osynlig ett tag, men vi har ändock en trevlig stämning på HiF.

Vi är ett glatt gäng av alla sorter och vi har olika uppfattningar av saker och ting. Men mitt råd är att inte ta så allvarligt på allt. Är det en tråd som spårar ut så är det enklast att ignorera den tråden.

Varför ödsla energi på något som man tycker är idiotiskt? Varför inte lägga energin på att skapa en ny tråd som tar fram något positivt?

Ganska snart lär man sig vilka som skapar oreda och elakheter, men ta det som en hunduppfostran…. ignorera.

Kerstin 

catlins
0

Synd att det ofta/jämt ska bli just så här på olika typer av hundforum Obestämd Nu har jag ingen erfarenhet just härifrån  eftersom jag är ny men ändå.

Besök mig gärna på Ronias matte

KindredCold
0

#17 Jag ignorerar ju.. Fullständigt tills jag märker att det blivit bättre.
Jag upplever att alla trådar jag funnit intressanta nu på senare tid har spårat ur…
Därför tänker jag inte ödsla mer tid på det längre förrän folk har växt upp.

(Ps. ignorera är inte jag sysslar med i hunduppfostran, men det hör inte hit)

silverorm
0

Välkommen tillbaka sen! Önskar en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

sokka
0

Kan hålla med, och tycker det är tråkigt att folk i djurvärlden istället för att samarbeta mot något bra försöker trycka ner varandra.

Istället borde vi fokusera på och hjälpa varandra och inspirera var andra Sverige över för att få hundar att vara så intressant som det faktikst är, men här är väldigt mycket både Rätt/Fel.

Fruktansvärt tråkigt, hoppas vi vänder någon gång har gått i samma tankar :(

KerstinP
0

# 14, Freke. På den här sajten vill alla djuren väl. Tala för dig själv, som alla andra medlemmar gör.

Freke
0

#22 Ja.. Så är det nog?

Alla bry sig helt uppenbarligen på olika sätt? Vi som tar vara på våra och andras djur.

Sen finns det dom som bara vill bli av med dom?! Men det är väl ett sätt att bry sig oxå??!!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Karmatarerskanise
0

Söker man sig till ett hundforum brukar det vara för att man bryr sig om hundar och vill lära sig mer. Och prata med likasinnade.

kjell-t
0

Googlade in på iFokus häromdan och hittade bland annat en sida som handlade om Hundar. Kul tänkte jag då jag har hundar. Eftersom jag är tvungen att tillbringa några dagar inomhus så har jag läst och läst och läst här.

Men himmel vad ni bråkar här! Många trevliga människor finns här, men några verkar vara väldigt ouppfostrade, och vad jag kan förstå i vuxen ålder.

Var rädd om ungdomarna som finns här!

Kort besök av mig här!

Tack o hej!

MagicPaws
0

#0 Kan bara instämma… känns inte så kul alla gånger.

Men kollar bara in här lite nu och då… orkar knappt ens öppna munnen… man blir väl bara nerhuggen  *tyvärr*

Hoppas du har roligare på de andra forumen! Kram

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

ingann
0

#25,26 Hoppas ni kommer tillbaka då detta inte är standard här på HiF. Just nu är det/har varit  en svacka men jag är övertygad om att det kommer att bli den roliga och trevliga sajt det brukar vara igen;)

/Ingalill

KindredCold
0

#26 Änsålänge har kattvännerna inte frst illa åt någon :)

rackartyg
0

Du kanske skulle lägga lite mer tid på att "moderera" sajten?

rulda
0

#28 nej jag har ju alltid sagt att kattfolk är bättre Flört
Nej skämt och sido, tråkigt att du känner så här.

Jag har inte varit här så länge, och jag hoppar lite ut och in.
Men jag kan känna att det finns så mycket kunnande människor och trevliga människor här, så jag försöker att inte skriva i dom trådar eller dra upp dom "ämnerna" som jag tror är lite infekterade.
Men tyvärr är det oftast så att dom som inte orkar längre är dom som behövs.

Jag kommer i alla fall att stanna här inne, för så länge det finns folk här som diskuterar hundar och allt som har med hundar att göra så vet jag att jag kommer att lära mig någonting.

God Jul och gott nytt år

ingann
0

#28 nej, nu har det varit lugnt ganska länge där;) men det har varit perioder där med tidigare

/Ingalill

rackartyg
0

Ja, katt-människor är då inte bättre än hund-människor Flört

gejsa
0

#28# Haha jag har varit "stamkund" på hittekatter för ungefär 2 år sedan. Där var det livat vill jag lova. Jag slutade på den sajten pga detta.

KindredCold
0

#33 Sitter inte på hittekatter, så jag störs inte av detta :)
Aldrig ens tittat på sidan faktiskt.

gejsa
0

#34# Nej, jag förstår det. Ville bara tala om detta. :) Att det inte bara är här som det bråkas.

KindredCold
0

#35 Nej, det trodde jag inte heller :)
Men nu är det här jag brukade tycka om att vara så..
Men jag förstår din poäng :)