Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 885 ggr
JackoJucko
0

Vad för hund???

Jag lektar hund :) Men vet inte vilken ras jag vill ha men är takx en bra ras för en nybörgare???Min tjej vill ha sjiwauwa :( :( berätta järna om rasen??
Jacko

JackoJucko
0

somm vanligt ingen vil svara mej :((

AnneN
0

Det beror helt på vad för ras som passar er livsstil, läs på lite om raserna på bla rasklubbarnas hemsidor , prata med uppfödare och hälsa på dem så ni får träffa hundarna och se om de är den rätta rasen för er.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

rackartyg
0

Vad är en sjiwauwa ?

Anett Lindbom
0

Han menar nog kanske Chihuahua,

rackartyg
0

Aha.

TS - det finns massor att läsa om Chihuahuan.

http://www.chihuahuacirkeln.nu/

sagalisa
0

Tax är en jättebra nybörjarhund! Men läs på och bestäm om ni vill ha den till jakt eller ej. Ska ni inte jaga så köp en valp från icke jagande föräldrar. Samt är det bra och läsa på om rasen samt träffa några taxar och umgås med dem. Men rasen är jätte härlig.

Noa-Nisse
0

JackoJucko, hoppas inte du känner att vi inte svarar dig pga din "sjukdom" (vet inte om det är det ens) men här behandlar vi alla lika! även om man har dyselexi eller inte.

kanske bara var så att man har missat tråden :)

men jag tycker också att Tax verkar vara en bra nybörjarhund! Chihuahua är också en bra hund, men den är ju betydligt mindre. jag hade nog valt en Tax, det är lite mer att ta i, men det är ju så olika vad  man tycker :)

håll oss uppdaterade om det blir någon liten valp eller hund! :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

Mysan59
0

Jag tycker också att man ska ta reda på vilken ras som passar till vad. Vad ska man använda hunden till?

Är det jakt, så passar Tax bra, är det sällskapshund man vill ha, ska man välja en sån ras.

Det kan bli så väldigt fel om man bara väljer efter utseende eller att man tycker dom är "häftiga".

Många vill ju ha Jack Russel, av olika anledningar, men jag brukar säga att dom är inte så lätta att ha att göra med.

Väldigt aktiva och är ju faktiskt grythundar. Dessutom är dom terrier och det säger ju en del om dom.

Jag har två själv, så jag vet. Men som tur är tror åtminstone tiken att hon är bara en sällskapshund Glad

SparklingTindra
0

Vad har ni tänkt använda hunden till? Är det endast sällskap eller till agility, jakt, lydnad och så vidare? Det är svårt att säga vad som skulle passa er när man inte vet vad ni har för planer på aktivitetsnivå på hunden.