Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1780 ggr
basta-ya
0

Ont, första löpet

Jag har en nio månaders tik som nu löper för första gången.

Men det oroar mej för hon visar klart att det gör ont, hon piper till ibland när hon rör sej men även när hon ligger ned.

Hon är deppig, trött och känslig men det är väl normalt.

Är detta normalt att hon har ont?

orolig matteGråter

amorosa
0

Min tik 10 månader löpte förra månaden för första gången, Hon var precis som vanligt i temperamentet och hade absolut inte ont ,

Zebben
0

Har faktiskt inte hört om någon tik som uppvisat smärta i samband med löp. Visst kan det säkerligen kännas, precis som på oss kvinnor. Men nä, första gången jag hör faktiskt. Skulle nog avvakta detta löp och se hur det utvecklar sig. Verkar hon lika negativt påverkad på nästa löp, så kanske en kastrering skulle vara att avväga.

basta-ya
0

Tack för era svar!

Jag hoppas natten blir hyfsad, imorgon åker vi till vet.

Zebben
0

Tala gärna om hur det går. Vore intressant att veta vad vet. säger. Lycka till!

Karmatarerskanise
0

Det kan ju vara något med livmordern också? Blöder dom inte då också? Om det är inflamation i den?

Zebben
0

#5 Vet faktiskt inte. Tror det i så fall är flytningar som kommer. Det sa de när jag misstänkte livmodern på min tik, att det antingen kommer flytningar eller så är det inga flytningar (vilket är värst)  Men som sagt…ingen aning.

Karmatarerskanise
0

Aha okey.

Mischa
0

Har hört om tikar som verkar ha ont och kanske blir extra griniga, livmodern där fungerar väl på samma sätt som våran så helt otroligt är det väl inte.

Men man får ju hålla koll så att smärtan inte beror på pyometra.

≧◔◡◔≦