hundsträngt
Känner ni inte bara såhär ibland!?
innan idag när jag var ute och gick med min hund så kissade han som vanligt och så. sen så skulle han bajsa, han ställde sig på asfalten i en tunnel (gång/cykelbana) så kommer det en äldre man och säger något i stil med: hur kan du låta din hund ställa sig och göra det där HÄR?
men så tänker jag bara! VAR ska dom få göra det då? det är ju snart förbjudet att bara ha hund!
usch blir så irriterad! många folk har kommenterat dumma saker när man är ute och går, ett annat exempel, när timmie min hund kissade några blommor/bustar som var planterade längs en trotoarkant. då kom det en man och tyckte det var olämpligt att min hund kissade där, han kunde väl hålla sig till träd och lykstolpar som "alla andra" hundar gör! :S
usch, var bara tvungen att skriva av mig!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ja, så länge man plockar upp spelar det väl ingen roll var de bajjar… det vore en helt annan sak om du struntat i det och gubben hade sagt till då…
kissa på blommor/buskar/träd låter jag min göra med, lyktstolpar däremot är ajjabaja;) hörde av en på trafikkontoret att en av deras största kostnader var att byta ut rostiga lyktstolpar efter hundkiss trots att de är gjorda för att stå emot en hel del…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#1 Haha det är nog inte bara hundarna som kissar där. ;)

Lyktstolpar slits oerhört av hundkiss, eller ja alla sorters kiss ska väl tilläggas.
Jag tillåter mina att kissa/bajsa nästan överallt. Men allt som räknas som annan privatpersons egendom, tex tomt, buskar, träd m.m är förbjudet.
Är såå trött på hundägare, särskilt hanhundsägare, som anser det vara hundens rättighet att markera på husväggar, staket, buskar, brevlådor m.m m.m De står bara och tittar och när man säger till dem, så säger de att de är hanhundar och bara markerar. GHAA! Blir faktiskt riktigt förbannad på sånt. I dessa lägen är jag fullt förstående för folk som ogillar hundar.
Där jag bodde tidigare hade vi full utsikt över dotterns dagis. Även där fick vi ryta till åt hundägare som hade detta som rastgård på kvällar och helger. De påstod att hundarna bara lekte, men sen när kan en hanhund "bara" leka utan att tala om att han varit där? Jag tycker inte att det är ok att låta hundar kissa och bajsa var som helst. Kiss, visst det regnar bort förr eller senare, men min dotter ska krypa runt där. Liksom bajs som visserligen plockas upp, men det finns fortfarande skit kvar på gräsståna. Inte ok!
Ps. Nä, jag är inte hanhundshatare. 
#3 jag håller med dig trots att jag är hanhundsägare
Åskar får absolut inte kissa på husväggar och dylikt… lekplatser och skolgårdar är också förbjudet område.. det finns så många ställen de kan kissa o bajsa på ändå:) Åskar vill inte ens bajsa där nån ser honom *s* han backar in under buskar eller smiter ut i högt gräs när det är dags 
/Ingalill
3,helt enig med dig där,jag skulle skämmas om jag går i ett villa område eller inne på en gård med lekplats på och min hund kissade eller bajsade där,man kan faktiskt lära sin hanhund att inte markera överallt….däremot är jag inte lika noga med lyktstolpar längs vanliga bilvägar,mina hundar har även alltid varit sådana i vuxen ålder att dom vill ha högt gräs eller helst buskage"sly" att gå upp i när behoven ska göras…..men trots det finns det alltid en påse i fickan,för går jag där det bara är gräsmattor typ en social prommis på stan, så kan det ju hända där och då tar man upp det absolut.

När jag passar hanhundar så blir det ibland att de kissas på lyktstolpar. Men hade jag haft egen hanhund så skulle jag nog vara lite strängare och se till att det inte kissades på några. Men det lär jag aldrig få reda på om jag skulle vara ordentlig eller ej, här kommer ingen hanhund in i familjen i första taget.
Nä, jag är inte hanhundshatare. 

Tyvärr är det väl så att det finns hundägare som drar ner ryktet på andra som sköter sig… precis som inom allt!
Det är trots allt männsikor som håller i kopplet och människor som styr sina djur..
Och bitter…… finns alltid, ty i människans natur är det lättare att klaga än att göra något konkret! då människan är lat av sin natur och inte vill ta tag i problemen själva men någon annan får gärna göra det "bara jag slipper"
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Håller också med om att det är lite tröttsamt med alla förbud överallt, snart får man inte röra sig någonstans med hundar utan få suckar eller förbudord efter sig=(
kan tillägga att det är inte någon som helst som ser till de där blommor/buskar, de är liksom vildvuxna.. och ja, jag plockade ju faktiskt upp hundbajset där i tunnlen! ååh stör mig på gubbar som inget annat vill än klaga!
finns speciellt en person som hackar på många hundägare. när jag och en annan var ute med våra hundar så kom han och började klaga på min komis hunds halsband?! så frågade hon om han själv har haft hund? men nej det hade han inte. men så kan han komma och klaga! det har väl inte han med att göra likosm, kan tillägga att det var ett sånt tygstrypshalsband, sånt som bara går att spänna in i ett visst läge.
och en annan gång när jag gick men min hund till en inhängnad hundrastgård. det var bara jag och min hund där så släppte jag honom lös, för jag tänkte att han kunde få springa av sig lite och lukta lite och så. så kommer det en tant och säger, åh, det är ju synt att ha honom där, dessutom brukar det vara barn här inne!! MEN HALLÅ!?!? ååh jag stööör mig så oerhört!
(kan tillägga att det är jag som målat bilden ^^)
Noa-Nisse; häftig bild!

Ja bilden var häftig. Undrade just var Du hittat den. 
#9 din kompis skulle frågat om hon skulle köpt ett till honom också så hans fru kunde hålla honom i kort koppel;P
vad har barn att göra i en hundrastgård?? om ungarna är där och leker, ska du släppa hunden i lekparken istället då?
snygg bild 
/Ingalill
hehe tack! ^^
#13 ja precis!! bara för där inte brukar vara hundar så verkar det fritt fram för vissa att "bestämma" att nu ska där inte vara hundar.. men men antar att de inte fått uppleva det stora nöjet med att ha hund :)