Lite hjälp i valet...
Hej!
Jag och min sambo ska snart flytta in i vårt hus och vill utöka familjen med en liten söting..
Han jobbar som snickare och kommer det första året jobba på granntomten, och sedan är tanken att han kommer jobba så att han kan ha med sig hunden till jobbet.
Jag jobbar långa dagar när jag väl jobbar men är hemma desto fler dagar. varannan vecka jobbar jag 2 dagar och varannan vecka 5 dagar.
Så då är tanken att vovven e med mig när jag är hemma och honom när jag jobbar.
Nu till hunden 
Vi har kollat runt på flera olika raser och kommit fram till att vi vill ha en mellan stor ras.
Jag har fastnat sååå för de underbart fina keeshondarna, dom e bara så fina och verkar vara en bra familje hund, som gillar att fälja med på alla möjliga aktiviteter.
Vi vill främst ha en familjehund och sällskapshund, som inte kräver extremt mycket träning. Men självklart en som får igång oss och vill ut och röra på sig, härliga långprommenader och innomhusaktiviteter.
Keeshonden har ju väldigt mycket hår och jag undrar lite över hur mkt fällning det blir..
ska man välja tik eller hane som första hund?
Så undrar jag över övergången, när man börjar träna unden att vara ensam? hur lång tid tar de innan han kan vara ensam iaf två timmar? mm..
Finns det nån annan hund som ni kan rekomendera? jag har fastnat för keesen men är öppen för andra förslag.
……………………….kram