Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 10709 ggr
Ascot
3

Bra golvtvättmedel?

Som man inte behöver eftertorka med vatten och som inte lockar till mer kissande. Något tips?

Zebben
0

Rengöringsmedel innehållande ammoniak lockar till sig hundar som kissar.

Grön Såpa tycker jag är bra. Gör rent, miljövänligt och inga starka preparat.

gittelli
0

Jag har tre tikar och en var nyss valp så tvättat mycket efter hundar. Det allra bästa för mej är vatten med vanlig ättika i, tar bort lukter t.om. för hundar verkar det som. Hört att vinäger skall funka också men aldrig prövat. Slå i en skvätt i vanligt vatten och torka, rent blir det också.

AnneN
0

Jag brukar skura golven med Klorin, fungerar alldeles utmärkt mot både hund och kattkiss.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AndreasS
0

Vi kör som #3 med klorin.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

fettmedkevlar
0

Kör som AnneN gör, med klorin, brukar även slå i en skvätt Ajax bara för att det inte ska lukta så starkt.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

SaraC
0

Ättika är bra

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ascot
0

Tack för tipsen. Skall testa Klorin med lite Ajax i som #5 tipsar om.

fettmedkevlar
0

#7 Du får gärna berätta hur det fungerar för dig, hemma hos mig funkar det skit bra iafl :)

zickan
1

klorin, ättika. finns även en nytt medel som tar bort allt. även kattkiss som fastnad in rejält försvinner enkelt. går att köpa på zoo.. sjukt bra!! använt med uv lampa efter och det funkar

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ingann
0

jag använder klorin med en skvätt pressad citron för doften

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Johanna
0

verkar som en del kör m Klorin, kanske är värt o testa det.. :)

ska åka o köpa en "kissmopp" imorgon

Vattnadal
2

Vad man än har för medel, så stinker det kiss av moppen/trasan om man som vi brukar ha hinken stå framme för jämnan, även om man byter vatten ofta. När Drífa var valp köpte vi hem Piss-Off, och häpnade! Det räckte med en liten kapsyl i hinken, så försvann alla kisslukt.
Det fungerar även toppen att spraya på ett ställe där en hanhund markerat inomhus, för att injte fler ska kissa ovanpå.

Det bästa jag köpt för att få bort kisslukt, garanterat! Dessutom är det svensktillverkat, finns naturelle och med citrondoft.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fettmedkevlar
0

#12 Jo moppen brukar ju börja lukta, men då kan man ställa den i skurhinken tillsammans med vatten och en hel del klorin :)

Elega
0

Pissoff är jättebra för att få bort lukter som #12 säger! Finns i fler dofter nu, massor av olika.. Jag har en som doftar lavendel, helt underbart. tar bort alla lukter och man kan ha det till allt! Man kan desinfisera mat- och vattenskålar, kattlådor osv. Ha i skurvattnet eller ta direkt på markeringsplatsen, i tvättmaskinen för att få bort kisslukt från kläderna. Min katt har kissat ner i princip hela vårt hem, inte en uns av lukt finns kvar någonstans efter att vi började använda pissoff. Finns på djuraffärer :) Kul att det tar bort det så pass bra att det inte syns med UV-lampa ens. perfekt.

Vattnadal
0

#13 Fast jag tycker alltid att moppen stinker ändå. Tycker tom att klorin luktar kiss nästan… PissOff tar bort allt, och är drygt så det räcker länge. Kommer aldrig att vara utan!

Dock tål jag inte alla lukter, så jag håller mig till citron eller naturell.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

emsems
0

Vi körde med vanlig köksspray och toapapper… Men man kan ju testa blanda ihop klorin och vatten i sprayflaskan istället. Då slipper man både ha en hink framme och en illaluktande trasa…
Men klorin bleker väl? Känns inte så bra…

fettmedkevlar
0

#16 Japp klorin bleker, och just därför ska man inte ha i för mycket :) Men jag brukar ha i ganska så mycket när jag ska rengöra moppen.

Ascot
0

Har nu testat att tvätta golven med Ajax och en skvätt Klorin. Än så länge har det fungerat. Peppar, peppar!

Bleenda
0

Man ska absolut inte blanda klorin med  till exempel ajax! Det kan bildas giftiga gaser.

Och klorin är inte bra att tvätta golvet med. Det är miljöfarligt och bryter även ner ytan på golvet. Inte på en gång, men allt eftersom det används.

Vi fick för oss att bleka pannben från rådjur för många år sedan med klorin. Pannbenet blev som papper.

Medlet pissoff låter klokt och även att man tvättar med vanligt medel och där efter sprayar Fyspray på fläcken.

Anne85
0

jag kör med på klorin och har även i ett par droppar grönsopa då det luktar badhus annars :D

Singo-Torpet
0

klorin trigar till att markera mera är något i det.. vet massor av katt folk som använnder de dagligen i toalätten för att trigga igång löp hos honor.. så de låter inte så bra.. piss off kan slänga sig i vägen mot piss väck.. piss väk är det bästa tycker ja, provat de mesta för både hund och kattens del, men  som de felesta vet luktar han-piss hos katt värst och de tar piss väck bort men inte piss off..

ingann
0

#21 här har min honkatt slutat göra på golvet sen jag började skura med klorin…  innan bajsade hon alltid utanför lådan och kissade utanför nån gång ibland… nu har hon tom börjat bajsa på lådan som hon aldrig gjort innan;) så klorin är kanon här!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner