Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 3065 ggr
L1ll4n
0

Tips på övningar?

Skulle gärna vilja ha några tips på övningar/trick oså som jag kan lära min hund osv. Några tips hur man får en hund sluta dra så mycket med?

L1ll4n
0

putt'

paronskrutten
0

Vad kan din hund? Du kan lära den "stå" från sitt och ligg. Vad är det för ras?

Helena

L1ll4n
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund kan redan stå från sitt och ligg :)
Han kan väl lite allt möjligt men det skulle vara kul med mer.

Han kan
* sitt
* ligg
* hopp upp
* tass
*dubbeltass
* kom (inkallning, måste förbättras)

han kan nog lite mer som inte jag tänker på just nu, håller på och lära honom rulla runt.

Han är troligtvis en blandras, måste nästan ha labbe i sig.

paronskrutten
0

Okej. Spela död? "Andra tassen"?

Helena

L1ll4n
0

#4 - han kan inte spela död men andra tassen kan han ju.

hur lär man spela död dåe ?

Marija
0

#5 "Min" hund kan spela död.

Jag gjorde som så att jag bad henne att lägga sej ner (förutsatt att hunden lägger sej på magen då). Sedan sa jag "död" och i samma ögonblick "knuffade" jag omkull henne så att hon låg på sidan, och berömde. Detta funkade i alla fall för oss :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tina-A
0

Backa, gå fot, gå fot mellan dina ben, stå nos mot nos och följer dig framåt bakåt och höger och vänster, stå på bakbenen, snurra, "dansa" - gå runt på bakbenen, skall, tyst, apport, tända lampan, släcka lampan, hämta näsduk när du nyser

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[esile]
0

Krypa?

Min hund kan en liten söt grej, jag frågar om hon är ledsen, och då lägger hon sig ner med huvudet mot marken mellan framtassarna och ser ledsen ut. :D

Jag har för mig att jag lärde henne det genom att be henne ligga, och sen lockade ner hennes huvud mot marken med godis.

Rulla runt?

Snurra runt? ( hunden springer runt sig själv, jagar sin svans ungefär)

SaraC
0
L1ll4n
0

Jag försöker nu lära honom rulla runt, sitt fint och gå mellan benen.

Han kan backa lite halvt sådär, något att träna på. Han kan krypa, skall, apport och tyst.

#9 - ska kolla den sidan :) tack!

linzzann
0

snurra. Min whippet är väldigt duktig på det och det tog bara några dagar innan han kunde det när jag bara sa "snurra" och gorde ett pyttelitet tecken med fingret :)

kan din hund ligg utan att man för ner handen? annars kan du lära hon/han det :) lycka till

[Vargnatt-]
0

Vinka? :)

[lillbrun]
0

Jag har lärt Spencer krypa långt. ha, det ser så roligt ut :D

som en liten larv gå golvet.

En rolig utomhuslek är ju att platsa hunden och springa och gömma sej sen "sök" Kanske rätt enkel lek, men lite kul är det :)

Eller att hämta olika saker, vi har gosedjur i olika raser. Bengts favorit är "Mio" en Tax som är lika stor som han

[lillbrun]
0

Här är jag och sprollis visar upp oss på hembygdsgården :D

En grej som är rolig att lära hunden är ju puss.

Ibland när han gjort nåt dumt, kanske försöka sno nåt från soffbordet och man säger till, då kan han komma och trycka sin nos på mej. typ som att det skulle väga upp de dumma han gjort <3