Min älskade Spike!
Han är verkligen den mest perfekta hunden jag kunnat önska, och så mångsidig en Pudel kan vara!!
Han har lekt med en kompis hund en amstaff tik som knuffat och buffat han lite så som amstaffar gärna gör och när hon som minst anade det så gav han igen på henne *tihi* hon vart lika chockad som jag och hennes matte.
Han gillar att göra allt… nog visste jag att pudlar var en allround hund men inte insåg jag verkligen hur mycket… och så när jag är lite krasslig och trött så ligger han lika villigt i soffan och slappar utan minsta stress, han bryr sig inte om han är aktiv eller slappar, bara han får vara med matte. Kan man önska sig en underbarare hund?
Igår var det så fint väder så jag och en kompis skulle gå på promenad och så skulle vi prova sätta släde/träpulka bakom Spike… så här såg det ut i slutet av den 2 timmar långa promenaden… är det inte vackert?
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Det ser underbart ut
. Väntar själv efter snön så att mina hundar (schäfrar och sankt bernhard) kan få leka och dra pulka i snön, men som vanligt så kommer det inget här
.
Är det fel hund eller fel bild?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#3 Isf en helt nedklippt storpudel… nosen ser för kort och bred ut också men det kan ju iofs vara vinkeln.. 
/Ingalill
Vad mysigt!!
Fin hund han också 
Oj, jag glömde ju skriva att bilden var jättefin
Men bättre sent än aldrig 
/Ingalill
#4 Det är definitivt en nerklippt storpudel, själv ser jag det direkt. Är själv inte så förtjust i pudlar, men jag tycker faktiskt storpudlarna är otroligt vackra när de är nerklippta. 
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
jag har aldrig sett en helt nerklippt Pudel förr men alltid lär man sig något nytt;)
jag är inget pudelfan men helt nedklippt var den riktigt fin;)
/Ingalill
Jo han är nedklippt, ska dock raka han lite mellan trampdynorna men lämna tassarna till veckan för han får så stora styltor av snö under tassarna, får se om jag tar ansiktet oxå men är inte så nödvändigt än, han är bara lite "skäggig" 
Själv älskar jag ju en Pudel i babylejon klippning, mycket snyggt med mycket päls, men skönt att slippa det på vintern oxå.
#9 Hehe jo har fått frågan om han är en blandis eller en labradoddel… *suck* men men blir bättre när han får mer päls.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike