Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 846 ggr
Emaljoh4
0

Lös hund!

Vi har märkt att detgår en lös hund här vi bor… Hunden går inte med nån ägare, utan springer runt omkring… Jag tycker att det är lite obehagligt, hunden är en Golden Retriever, och den är nog lika stor som Rico (labrador) om inte lite större, det känns inte så kul att gå ut med Rico och stöta på en hund som går lös utan ägare…

Vart ska man vända sig? Vem ska man prata med? Har inte riktigt koll på vart ägaren bor.. men jag misstänker att det är nån villa-ägare lite längre bort.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

rackartyg
0

Det är polisen du skall kontakta.

Emaljoh4
0

#1, hunden verkar rymma hela tiden….. Från gården, men jag fattar inte varför de inte sätter fast hunden -.-'

MagicPaws
0

Så sjukt om någon bara släpper ut sin hund vind för våg sådär Skrikandes

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Emaljoh4
0

Jag har sett hunden 1 gång, då sprang den runt bland alla lägenheter och sånt. …. De andra i familjen stötte på hunden en gång ute på promenad… Men de har sett den flera gånger gå runt omkring..

Emaljoh4
0

Och det går inte direkt att " fånga in hunden" ..för då naffsar den efter en. =/

ingann
0

precis som rackartyg säjer så är det polisen man ska kontakta, men oftast så tar de bara emot uppgifter per telefon utifall ägaren ringer och saknar hunden…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Emaljoh4
0

#6 Varför ska de sakna hunden? De borde ju vara medvetna om att hunden rymmer,,, det är ju inte första gången.. De tycker väl att hunden ska rasta sig själv

rackartyg
0

Det är ändå polisen som du skall kontkta

Om hunden är lös i tid och otid har dom brustit i sitt ägaransvar.

Emaljoh4
0

Okej, men vad kommer de göra? Inte ett dugg antar jag? De gör ju sällan nåt..

ingann
0

#9 tyvärr så gör de nog inte så mycket Obestämd

här var det en gammal golden som rymde från sin trädgård massa gånger i somras. polisen gjorde ingenting så en dag gick jag efter hunden när den gick mot villorna och knackade på… mannen vart lite förvånad för de hade inte ens märkt att hunden var borta.. det läskiga var tyckte jag att hunden gick ända ner till stora vägen där bussar o långtradare åker hela tiden.. sen dess har jag inte sett hunden.

/Ingalill

Dama
0

Vänd dej till ägaren direkt först om inte det går och hunden fortsätter kontakta polisen och de som har med djurskyddet i din kommun att göra kan nog vara miljö och djurskydd tror jag det heter

Enligt lagen får man inte ha sin hund lös hur som helst

rackartyg
0

Polisen är skyldig att hämta en lösspringande hund.

Tina-A
0

Vänd dig till ägarna först. Se om du kan prata förstånd med dom.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Eller jahaaa, du visste inte exakt vilket hus den kommer ifrån? Då kan det ju bli svårt att kontaka ägarna först :)

Om du inte lyckas få tag i hunden och sätter upp lappar om att du hittat en hund. När ägarna kommer säger du att "om jag ser den lös igen utan att ni är med så ringer jag polisen".

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ingann
0

#12 De ska göra det, men gör det inte… händer det så är det nog inte oftare än 1/100 tyvärr… De har inte tid att åka eller någonstans att förvara dem på, är svaret man oftast får…

jag har ringt om säkert 15-20 hundar totalt och inte en enda har blivit hämtad (i 3 kommuner) utan de har fått springa vidare om ingen privatperson kunnat ta hand om dem tills ägaren dykt upp..

/Ingalill