Hundar iFokus

Hundar

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 810 ggr
Katti
0

Ny här...

Jag har varit inne här någon gång tidigare. Idag fick jag så lust att prata med andra trevliga hundägare och beslutade mig för att ägna lite tid åt att läsa och skriva på denna sida. Jag är med på flera andra ifokus-forum och gillar konceptet. Men efter att ha läst denna tråd http://hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a7cd3671-cb40-4311-9d5e-778bedaf4044&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup är jag färdig att lämna sidan för att aldrig komma tillbaka…

Brukar det vara såhär bråkigt? Och om så är fallet - görs det något åt saken?

Jag har ganska stor erfarenhet av nätet i olika sammanhang och vet att när ett forum blir så stort som detta är det viktigt med riktigt bra moderatorer som håller diskussionerna på en värdig nivå.

Ursäkta en nykomling som klampar in och kommer med råd, men det är såhär man gräver en grav för hela sidan. Vilket vore vädigt tråkigt eftersom många bra diskussioner förs och mycket erfarenheter utbyts.

För egen del känner jag dock att om jag ska lägga tid här så ska det få mig på bra (oförändrat!) humör, inte arg och ledsen vilket är vad jag känner nu.

Det finns tydliga regler för forumet. De som det bryts mot av flera medlemmar i ovanstående tråd är främst dessa:

• Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
  • Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.

Alla kan inte tycka lika, men alla borde kunna visa respekt!

ingann
0

Jag förstår dig! För en nykomling kan det vara avskräckande men det är inte alltid så Flört Det varvas med perioder när alla är jättetrevliga.

Hoppas du stannar och ser HiF från den braiga sidan också!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SaraC
0

Hej och välkommen hit, måste jag börja med att säga.

Då och då blir det tjafs och bråk härinne. Just när det gäller sajter som handlar om djur blir lätt känslorna heta. Och alla har sin egen mening om vad som är rätt och fel.

Men just nu kan jag hålla med om att det råder en trist stämning i vissa trådar. Vi försöker att rensa i trådar och prata med de som vi behöver. Och vi försöker att komma med trevliga inlägg och artiklar.

Jag hoppas att alla medlemmar kan försöka hjälpa till att få tillbaka den mysiga stämningen härinne, men givande och positiva diskussioner och samtal.

Mvh/ Sara, medarbetare

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Katti
0

Tack!

Det låter bra Glad.

Det är i stort sett bara djurforum som jag besöker, så visst känner jag igen fenomenet. Men här (i den tråden) var det ju förskräckligt! Jag hoppas att de som håller på så förstår att det drabbar dem själva i första hand. Det finns några som jag redan har mist all respekt för. Dyker dessa personer upp i någon annan tråd med vettiga och väl underbygda åsikter så får de nog ändå svårt att bli tagna på allvar.

kerstinjo
0

Hej och välkommen hit!

Vi är ändock ett glatt gäng och visst är det tråkigt om vissa trådar spårar ur, men jag väljer att sätta skygglapparnapå och inte bry mig.

Som du säger; vissa slutar man att ta på allvar och slutar läsa deras inlägg p.g.a. att de låter sin ilska härja fritt i olika trådar.

Kerstin 

anaprincess
0

Jag tänkte på det igår, alltså vad en person som inte varit in här tidigare och sen läsar dom bråkiga trådarna om dom blir avskräckta. Jag hade blivit det, och var redo så sent som i förgår att lämna HiF och säga hej då.

Anne85
0

Hejsan

välkommen, är med ganska ny på att vara här inne har dock varit medlem ett bra tag. Jag kan säga såhär även om de har otrevlig ton med varandra i vissa trådar så är de trevliga alla de jag stött på iaf, visst har man olika åsikter ibland är det bara bristande respekt om att alla inte kan tycka lika :) sedan tror jag att mycket av bråken uppstår när man inte tänker på vad man skrivit och hur man formulerat sina meningar.