Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 764 ggr
kerstinjo
0

Typiskt shaffrar.

Jag och Nicki var och handlade och på vägen till mig skulle Nicki släppa ut shaffer-skrällena.

I hallen möts hon av två glada Exit och Arras. Men vad skumt Exit, är alldeles vit runt nosen och i huvudet.

Hoppsan, hela golvet är vitt, vit härlig takfärg! Exit hade öppnat en målarfärgsburk. Men eftersom han inte nådde upp i taket så var golvet ganska vitt. Och alldeles fullt av vita tassavtryck. Så skulle aldrig Amos ha gjort!

Exit åkte ut i hundgården och Arras fick följa med hem till Marodören.

Men vet ni vad shafferknäppisen gör? Biter min snälle Marodör. *fnys*

Typiskt shaffrar!

Kerstin 

Nikkis
0

Hahahahahahaha nu garvar jag ihjäl mig! *Ser bilden framför mig om hur det måste ha sett ut^^ *

gejsa
0

Haha ni har det inte lätt med era hundar verkar det som. :)

TinaH
0

*AS-FLIN!!!*

Nästa gång får ni ställa fram en stege, till dem "inteligenta" shaffrana!!
HAAHAHAAAHAAAHAAA

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

chrissan
0

Gick färgen att ta bort? Eller får de ett evigt minne av shaffrarnas påhittighet?

TinaH
0

HAHAHAHAHAAHA!!

Tass avtryck på nya pergo golvet :P

SNYGGT!!!

Mvh TinaH

kerstinjo
0

Anledningen till att Nicki inte jublade över Exit snygga makeover är att de håller på att renovera huset. Men jag tyckte inte att det var något att bli hysterisk över. Det värsta var att jag fick färg på mina byxor, tycker jag i alla fall!!Oskyldig

Förstår inte att de inte lär sig att inte ha färgbukar på golvet. Förra året vaknade svärsonen av att mellankillen var på bottenvåningen och grejade. Yrvaken gick han ner och möttes av ett vitmålat soffbord.

Ilsk om ett bi började han torka färg och fräser något till familjens lille målare. Oppps, Förvånad vad ser han? En vägg är delvis vit!! En ganska snygg färgbrytning på den nytapetserade väggen.

Svärsonen svär, sliter och torkar i anletes svett och är nästan klar när han vänder sig om och ser att TV:n är alldels vit!

Men visst ska han vara tacksam över att lille Adam var så hjälpsam, öppnade färgburken och försåg sig med en roller?

PS. Det var vattenbaserad färg, så nu ser allt ut som vanligt igen. För denna gången!Flört

Kerstin 

gejsa
0

Haha vad gör ni med era ungar och hundar? Fniss ni verkar inte ha en lugn stund.

kerstinjo
0

# 7

Menar du att det verkar som om vi lever i ett allmänt kaos??Oskyldig

Den där lille mellansnorisen har även målat en nymålad vägg hos mig. Med en spritpenna! Även köket fick sig en släng av hans konstnärliga ambitioner. Fast då hade snorisen mage att skylla på "Bosse".

*funderar* Kan det vara uppfostringsmissar på barn, barnbarn och hundar? Huuu, då måste det vara ärftligt!Förvånad

Kerstin 

gejsa
0

#8# Ha ha ja, och du är den som gett dom arvet. Hu va ruskigt! *fniss*

allmänt kaos, finns det inget värre ord för det?

Anett Lindbom
0

Vilka hundar & barn ni har, hihi!! För många år sedan när mina barns farmor hade tapetseat om i ett rum så var mina barn där strax efter och roade sig med att rita gubbar & andra konstverk över hela väggen med bläckpennor & tuschpennor, då var det en farmor som inte blev så himla glad över sina två barnbarn..:)

Linnda
0

SkrattandeJa du, shaffrar dom kan.

Anne85
0

haha ja du jag säger det samma ungefär som Ike när han hörde om att vi ville renovera lite i vårt kök.. han biter sönder ett par hantag och en kökslåda och vipps så måste vi renovera :D

TinaH
0

hahaha…

tror ni en hyrsvärd går med på samma sak…Oskyldig

Man råka glömma en låda ute….och ställa något som kladdar ner till fördärvet…och vips!!
Så är det dax för omrenovering…hihihihi

(jag vill ha renoverat i mitt kök och hall)

Mvh TinaH

Anne85
0

#13 nej i början gick inte hyresvärden med på det men efter Ikes hittepå så var det välkommet :D

Anne85
0

Glömde skriva att din hyresvärd kanske går med på om din hund renoverar om åt dig :D hehe

TinaH
0

# 15

haha…tjosan du…den trodde jag med å…i veckan var dem här för lysröramaturen under skåpet skulle jag byta lysrör i och den blev strömförande….jag FLÖG!!Förvånad…genom hela köket!!….när dem kom 1h efter åt, så skulle dem minnsan inte BYTA den, utan LAGA den!!….så jag ska vara snäll om jag får det som ingår…

(dem kunde inte laga den, fick en ny - dumma nötter!!)

Mvh TinaH

Anne85
0

#16 ojdå, det lät inget vidare.. hehe nrukar vara så, vi ska laga.. men sen kan inte laga :S