Snö!
Hej Alla hunvänner! ;D Har det kommit snö där ni bor? Det har det här i Jämtland! =) JÄMT bra väder! =)
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Härligt!
Jag väntar spännt - enligt vissa ska det komma under natten! Just nu spöregnar det iaf..
Jag vill också ha snöööööö! Men som vanligt får vi ingen. 
Här blåser full storm och regnar.

Enligt mamma i norra östergötland snöade det där men här i Uppsala har det inte kommit annat än regn regn och åter regn
Ingen snö än, som tur är. Jag avskyr snö. D:
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Här regnar det och blåser som tusan, längtar efter snön!
Helena
Här snöar det just nu
som tur är så är det bara blötsnö så den har inte hunnit lägga sej på backen;)
Jag hatar snö men Åskar älskar det så för hans skull kan det väl få komma lite i december eller så 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
här västragötaland (vargön) regnar det och låser inget kul hundväder precis

Nej men kallt (Luleå) -6 någonting…
Japp, det snöade igår, men det är borta igen nu
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Här är det SNÖSTORM!!!! Började vid 15 tiden på mitt jobb! När jag vid 18 tiden skulle åka hem så låg det ett 4-5cm tjockt lager på vägen..Jag med relativt nytaget körkort och SOMMARDÄCK!!! var livrädd och åkte hem till pappa som inte bor så långt från jobbet… Kan säga att det va hårfint att jag körde i diket ett antal gånger.. Körde i ca 30km/h och försökte bromsa i god tid och mjukt men det hjälpte inte ett dugg… Gled rakt ut i en korsning! Som tur var så kom det ju ingen!¨
När jag äntligen kommit hem till pappa ringde jag Andreas (pojkvännen) så hans mamma fick köra honom till mej för att köra mej och bilen hem!
Påväg hem till mantorp räknade jag antalet bilar som kört av vägen och kom fram till 21 BILAR!!!! ("Inte bara vi som körde med sommardäck!") Kan tillägga att det är nog knappt en mil från pappa till Mantorp!
Var länge sedan jag var så rädd som jag var idag! Tänker inte köra bil förns vinterdäcken är på! Vilken bra första halkaupplevelse! Usch!

Nu har det vita börjat lägga sig på marken. Först kom det regn i massor nu snöar det fast det är +2 grader ute. Men det blåser rejält också.
nu är det vitt på backen och mer kommer det
var ute med Åskar när det blåste som mest, han var som tokig o rullade i det lilla som fanns o ville absolut inte följa med en frysande matte in igen 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ååååh. Skicka hit lite snö.

Fortsätter det såhär, och inte blir en massa plus (0-gradigt nu) kan vi köra släde i helgen! I alla fall på grusvägarna, knappelunda i skogen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ingen snö här…. fast jag hoppades så mkt!
#16 låter inte helt fel
här var det snöstorm igår men knappt något som stannade kvar på marken. men det lilla som ligger kvar i slasket tyckte majsan var jätte spännande, hon som aldrig sett snö innan=) hoppas det kommer mer till jul eftersom esther älskar snö med
Fick också snöstorm i torsdags, alldeles efter att jag skrivit här att snön var borta, haha. Tji fick man. Inget internet har fungerat förrän nu, lite tråkigt. Men Eros är överlycklig över att det äntligen finns ordentligt med snö iaf! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Här finns det snö :D
Jag hoppas verkligen ni är generösa och skickar ner en snöstorm hit :P
jaoo det har snöat här men borta nu

#10 *morrar och muttrar* Sluta sjung genast! Nu är eländet här igen det där vita äckliga, kalla…ja du vet vad jag menar
JAG HATAR VINTERN! 
Och så har vi ju lilla Hera som skriker efter s**ten, Nu tar du och jag byter stad genast….och hör sedan 
Haha ja de kan jag göra Kerstin ;)
Haha lite sjukt är det faktiskt, jag körde hem från Skåne i går och när vi närmade oss Ödeshög låg det snö kvar på backen, fick ju höra av mina vänner i Västerås att det hade snöat och var kallt tidigare(sommardäck)….meeen med min vanliga otur så var det tydligen överallt i Västmanland och inte i Hallstahammar där jag bor
,fast Snodden njuter av frosten i alla fall,han rullar som en tok i mossen som vanligt

De snöar i princip aldrig i stockholm :(

#24 Vaaa har Gejsa den? Hmmm….då lär vi väl aldrig se ryken av den
Ähhh..jag får väl starta ett nytt projekt i förrådet, jag ska genast kuta ut i garaget och sno lite delar från gubbens bil 
Hera sköter sig bara hon får lite snö….så jag skottar ihop ett lass och slänger av hos henne när våran snörullis är klar 
Danmark here we come! 
Hehehe :P
#28 du är tillbaks!! ;D Men du har inte svarat på mejlet, vilken dissare alltså! -.-' xD

#30 vilket mejl? Jag skulle väl aldrig dissa dig snoris =)
#31 du är väl så gammal att du inte ens vet vad " dissa " betyder! ;) HAHA Där vart du juuuu ääägd!! :D

#32 *fnyser* Äääägd vadå äääägd? dumma snoris jag dissar dig totalt nu 
ja nå tuggbart måste det vara det är väl det enda snorisar tänker på 

Hehe…näpp du vet ju hur det är med dom där snorisarna, stava är ju inte deras starka sida direkt 
Hahha, nu vart ni ÄGD IGEN! ;) Hur känns det? Beskriv känslan, jag förstår att ni blir frustrerad över att jag är så bra på att skriva, jag kan tyvärr inte ändra mig.. jag är bara såhär *fniss* ;D
Jag har varit och kollat på 11 gelèhundar med lakris öron…men jag måste vara ärlig och säga att jag inte köpte nåt… xD Jag orkade inte..de kollade sådär…… konstigt på mig
Deras ögon var gula med STOOORA röda läppar… Jag har aldrig varit så rädd!
De bara låg där och stirrade på mig… Rico vart också lite rädd! Han gömde sig under den stora lådan, han gnällde också faktiskt, tänk så rädd han har varit! Jag kunde inte sova bara, jag såg ögonen framför mig och tänkte på den hemska svansen…Det var en gris knorr
De hade namn också, de hette :
Evert (En gammal cirkus hund, men blev kickad, pga. att han bara kunde sitt och ligg.)
Bertil (envis som en krussekärla, han spelade kort med mig, och han vart ju ägd helt klart!!)
Burre (En hund utan känslor, han blir så ledsen varje gång jag kastar snö i huvudet)
Kurre (en lite knubbig säl (hund) som äter senapsfrö)
Snurre (Gillar att rulla nedför nerförsbackar, samtidigt som han visslar)
Rulle (Rulle är en busig hund utan humor)
Knälle (Han gnäller ganska ofta, över saker som inte finns, han är lite konstig!)
Rahaara (föddes i en öken bland hallonbuskar)
Rinkala (älskar att läsa böcker, men bara tråkiga böcker)
Moliakaka (älskar kaka, men kan inte baka)
Mirahara (Sitter ofta vid datorn och dejtar snygga killar, men pga sitt utseende, så har hon aldrig fått nån kille)
Kliriliri (Lyssnar på Opera och går ofta och fikar, Wienerbröd och gräddglass är favoriten!)
Ja, som ni ser, så är de ganska speciella….Ganska läskiga faktiskt! Men jag har kämpat mot dessa otäcka varelser i 30 år. men har aldrig sluppit de.

Pssst….Kerstin nu har det då slagit runt totalt på snorisen, om vi är ägd (vad hon nu menar med det efter som hon helt klart inte kan stava till ÄGG)
Vad att göra med denna snoris hon har ju helt klart varit för mycket på någon hockeyrink och fått för många puckar i huvudet
..
Malin har du sökt för det där annars måste du genast göra det 
Du måste genast sluta tugga för mycket sötsaker det börjar sätta sig på din lilla hjärna, och du vet det kan bara sluta på ett sätt….Hispan nästa
Och det är inte smutigt 
Och förresten har du satt dig i en föråldringmaskin eller har åldern tagit ut sin rätt 
*skrattar så jag har blöta brallor* Du är helt vansinnigt rolig Malin! Vart poppar alla tokigheter fram ifrån tokfia…VILKA NAMN! *tjuter av skratt*
hihi =) Visst hade hundarna bra personligheter? Men du sk aveta hur rädd jag var igår kväll, när jag skulle gå igenom en skog…..helt ensam
Tänk om de hade hoppat fram och skrämt mig med Ahlgrens bilar eller nånting
Jag hade inte ens hunnit tänka tanken, så stod de där, med sina svärd av salta pinnar. Fast jag vart inte så rädd, för de (salta pinnarna) hade vikt sig pga kylan.. Så jag gick bort till de, ropade tjena, de hade aldrig sett en med Rosa tights, vit kort kjol och randigt hår, de svimmade och skrattat tills de dog.
Som du ser, jag besegrade de! *s*
Jag vet inte riktigt hur, men det var nog mitt utseende som skrämde de! Fast jag hade inte besegrat ALLA!
Några hundra meter bort ser jag några gula grejer som lyser upp, jag tror att det bara är några reflexer som hänger i ett träd (varför ska de göra det egentligen, men det tänkte jag inte på då, jag var ju så upptagen med att lyssna på musiken, Opera
)
När jag går förbi, blir jag anfallen, av en ren reflex börjar jag skratta, ett gott skratt förlänger livet!
De där gelèhundarn kollar konstigt på mig, och tror att jag har fått spunk… Jag förlåter mig själv (medans jag har chansen) och springer därifrån… Jag glömde att säga att de hade blivit nerskjuten av deras fiender - De gröna apelsinerna….Hua, de såg hemska ut…Och vilken fart de fick alltså, tänk er när ni rullar fram
Det går ju fruktansvärt snabbt, iallafall för dessa krabater. Som tur är, så svimmade Krälle, han tordes inte mer.. Konstig som vanlig…
Nej, nu måste jag ut oh döda de andra Gelèhundarna! Jag återkommer med info hur det gick… 

Gör så 

Hej alla glada! För att återgå till trådens ämne….idag började det med regn och slutade med snö och dom flesta av alla gamlingar här inne vet ju vad det betyder…..JAG HATAR SNÖÖÖÖÖ 
Jag var ut för en stund sedan och jag kan lova det går att åka skridskor på våran trall…ni är hjärtligt välkomna 
Hera och Hades får gärna flytta in i mitt förråd om dom lovar att hålla min uppfart fri från snö resten av vintern, fri logi och varm mat…visst är jag frikostig 
#41 Vi kommer 

#42 Mer snö idag så skynda på innan jag drunknar 
Nu har det börjat snöa här men det är inte mycket. Vill ju ha massoe med snö
ääääägd??
ägggd