Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2294 ggr
Emaljoh4
0

OT. Gelèhundar

Jag har varit och kollat på 11 gelèhundar med lakris öron…men jag måste vara ärlig och säga att jag inte köpte nåt… xD Jag orkade inte..de kollade sådär…… konstigt på mig Förvånad Deras ögon var gula med STOOORA röda läppar… Jag har aldrig varit så rädd! Förvånad De bara låg där och stirrade på mig… Rico vart också lite rädd! Han gömde sig under den stora lådan, han gnällde också faktiskt, tänk så rädd han har varit! Jag kunde inte sova bara, jag såg ögonen framför mig och tänkte på den hemska svansen…Det var en gris knorr Obestämd  De hade namn också, de hette :
Evert (En gammal cirkus hund, men blev kickad, pga. att han bara kunde sitt och ligg.)

Bertil (envis som en krussekärla, han spelade kort med mig, och han vart ju ägd helt klart!!)

Burre (En hund utan känslor, han blir så ledsen varje gång jag kastar snö i huvudet)

Kurre (en lite knubbig säl (hund) som äter senapsfrö)

Snurre (Gillar att rulla nedför nerförsbackar, samtidigt som han visslar)

Rulle (Rulle är en busig hund utan humor)

Knälle (Han gnäller ganska ofta, över saker som inte finns, han är lite konstig!)

Rahaara (föddes i en öken bland hallonbuskar)

Rinkala (älskar att läsa böcker, men bara tråkiga böcker)

Moliakaka (älskar kaka, men kan inte baka)

Mirahara (Sitter ofta vid datorn och dejtar snygga killar, men pga sitt utseende, så har hon aldrig fått nån kille)

Kliriliri (Lyssnar på Opera och går ofta och fikar, Wienerbröd och gräddglass är favoriten!)

Ja, som ni ser, så är de ganska speciella….Ganska läskiga faktiskt! Men jag har kämpat mot dessa otäcka varelser i 30 år. men har aldrig sluppit de.

Man får kommentera i denna tråd, men det får bara handla om det här… Vill ni disskutera nåt annat, får ni göra det i en annan tråd =)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

hihi =) Visst hade hundarna bra personligheter? Men du sk aveta hur rädd jag var igår kväll, när jag skulle gå igenom en skog…..helt ensam Rynkar på näsan Tänk om de hade hoppat fram och skrämt mig med Ahlgrens bilar eller nånting Flört Jag hade inte ens hunnit tänka tanken, så stod de där, med sina svärd av salta pinnar. Fast jag vart inte så rädd, för de (salta pinnarna) hade vikt sig pga kylan.. Så jag gick bort till de, ropade tjena, de hade aldrig sett en med Rosa tights, vit kort kjol och randigt hår, de svimmade och skrattat tills de dog.Skrattande

Som du ser, jag besegrade de! *s* Glad Jag vet inte riktigt hur, men det var nog mitt utseende som skrämde de! Fast jag hade inte besegrat ALLA! Förvånad Några hundra meter bort ser jag några gula grejer som lyser upp, jag tror att det bara är några reflexer som hänger i ett träd (varför ska de göra det egentligen, men det tänkte jag inte på då, jag var ju så upptagen med att lyssna på musiken, Opera Flört)

När jag går förbi, blir jag anfallen, av en ren reflex börjar jag skratta, ett gott skratt förlänger livet! Skrattande De där gelèhundarn kollar konstigt på mig, och tror att jag har fått spunk… Jag förlåter mig själv (medans jag har chansen) och springer därifrån… Jag glömde att säga att de hade blivit nerskjuten av deras fiender - De gröna apelsinerna….Hua, de såg hemska ut…Och vilken fart de fick alltså, tänk er när ni rullar fram Flört Det går ju fruktansvärt snabbt, iallafall för dessa krabater. Som tur är, så svimmade Krälle, han tordes inte mer.. Konstig som vanlig…

Nej, nu måste jag ut oh döda de andra Gelèhundarna! Jag återkommer med info hur det gick… Skrattande

rackartyg
0

Va? Jag fattar ingenting=)

kerstinjo
0

Skrattande Jag tror att jag ska söka upp Snurre (Gillar att rulla nedför nerförsbackar, samtidigt som han visslar) det låter som en trevlig syselsättning.

Kerstin 

Emaljoh4
0

#2, Det är du inte ensam om! Glad

#3, Hahaha! Flört Du får göra det Kerstin! Skrattande

Emaljoh4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FörvånadNär jag gick till skolan idag, så såg jag de….De stod där med läskiga ögon och glodde på mig… Tänk vad läskigt det kan vara! Tyst

Jag gick som vanligt och kollade i marken, plötsligt är det nån som visslar på mig, jag vänder mig om, då är det nån som spottar mig i ansiktet! Skrikandes Det var tydligen den okänsliga hunden Burre som var i farten, jag snubblade till, böjde mig snabbt och plockade upp en pinne och använde som svärd! Ni skulle sett Burre's blick, det var inget att skämta om!

Han vart ju riktigt arg när jag lyfte armen och var påväg att slå av honom huvudet. Men jag lyckades tyvärr inte! Obestämd För plötsligt kommer Evert och atackerar mig, undrar vad den där hunden lärde sig som cirkus hund Rynkar på näsan och alla de där är ju kompisar, jag har ju ingen på min sida, bara Rico, men han låg väl upp- och ner i soffan och snarkade Skrikandes Han tyckte att jag skulle sköta det där själv! Jag som hade bjudit honom på Ahlgrens bilar och allt… Dålig stil alltså!! Förvånad Jaja, jag var som sagt själv, jag vet ju inte hur man skyddar sig mot gelèhundar… Vad ska man göra då? Typ skjuta ner de med… äpplen? De är ju jätte snabba, så jag hinner inte ens skjuta innan de har hunnit sticka iväg! De gillar inte när man skratta iallafall!  Då tror de att man är konstig! Fast jag skrattar, för då förlänger jag mitt liv, det är ganska smart faktiskt!

Jag vart plötsligt rädd…jag brukar inte vara rädd, men jag vaknade på nåt sätt. SÅ jag sprang till skolan och smällde igen dörren. När jag kom till skolan, så sa alla att jag var en hjälte, jag undrade varför, men fattade direkt när det hängde plancher över hela skolan, när jag slogs med Evert och Burre.. Jag lyckades få bilden på datorn, här är den!

kerstinjo
0

Stackars lilla Malin!Skrattande

Kerstin 

IdaS-A
0

fattar ingenting.

Emaljoh4
0

#6, Ja, visst är det synd om mig!? Skrattande

V-lang
0

Dom däringa gelèhundarna börjar sprida sig som löpeld över hela tråden, själv har jag haft mardrömmar om dom där äckliga ögonen hela natten…Skrikandes

I morgon ska jag fixa mig ett paket salta pinnar för att skrämma dom små äckliga odjuren och en påse ahlgrens bilar för att skrämma dig så tightsen blir randiga och ditt hår rosa Tungan ute

Får jag inte sova i natt för att jag skrattat så jag har kramp i min "lilla" mage så ska du få äta upp det Flört

Jag vet en som kommer leva tills hon blir över 100….hehe…JAG!

Du är jätteduktig på att hitta på historier, fortsätt så Malin det är jättebra Skrattande

Det är ju såå smutigt vet du Obestämd

kerstinjo
0

Javisst är hon SMUTIG. Oskyldig

Kerstin 

V-lang
0

Hehe….otroligt!

Tyst pssst..fattar nada, men jag hakar på henne för jag kommer aldrig medge att jag inte fattar vad det betyder Tyst

Emaljoh4
0

#9 åååh…. Vad snällt! ! Hit med ahgrens bilar påsen!!!! NU!!!! Skrattande Vill ha en bra start på dagen! Jag minns hur det vart förra gången! *hihi*

#10 Jag har sagt detta till lotta också : Man ska inte säga ord man inte vet betyder! Skrattande Det kanske är nåt kränkande mot tantisar, så du säger (kankse , ni får inte veta vad det betyder *fniss*) nåt dåligt om er själv… HAHA! ;D Nu vart du ägd igen Kerstin!

PS: Fortstättningen kommer såklart i EM! ;D

Emaljoh4
0

Usch, vilken hemsk dröm jag drömmde! Förvånad Jag drömde att jag var instängd i ett rum, det var helt svart, det var bara deras gula ögon som lyste upp i mörkret.

Jag försöker gömma mig (gömma sig i mörkret, går det?) men de tränger in överallt, jag kommer även ihåg att jag sprang, på en mörk stig i skogen, var ju livrädd Förvånad Plötsligt står Moliakaka där, bara såhär, helt utan anledning…Så många kakor hon har tryckt i sig, är det inte konstigt att hon ser ut som hon gör, är ju tvungen att hoppa över henne, det går snabbare än att springa runt Flört

Jag lyckas hoppa över, snubblar till lite, men fortsätter springa för livet. Plötsligt ser jag nåt som lyser upp, där brevid stigen… Kan ni gissa vad det är?! Skrattande En Ahlgrens bilar påse!!! Cool

Jag stannar snabbt som blixten, lyfter upp påsen och ler stort! Skrattande Men humöret ändras blixtsnabbt när jag ser att den är tom! Skrikandes Några meter bort ser jag att Rico har somnar vid en stock……

Jag försöker behärska mig, men kan inte låta bli, slänger påsen i marken, Rico vaknar, blir rädd när han ser mig, hade tydligen inte borstat håret Tyst

Jag blir faktiskt galen, jag som ville ha Ahlgrens bilar, och så äter Rico bara upp de sådär… Utan att fråga, det kallar jag taskigt!! Obestämd

V-lang
0

*fniss*Fortare att springa runt…hmm..undrar vart du fått det ifrån troObestämd

och du min lilla dam jag lämnade faktiskt godisbilarna till Rico, påsen kan du ha till hatt efter som du är så slarvig med frisyren Förvånad

Emaljoh4
0

Slarvig med frisyren!?!?! *kollar förvånad* âr det nån som är slarvig med den, så är det väl du!? Skrattande

Och, ja, du kan undrar vart jag fick " fortare att springa runt" från! XD Jag tror du att du har svaret i din lilla hjärna! Glad

kerstinjo
0

Toooobleeerooooneeee………….

Kerstin 

Emaljoh4
0

#16 haha, har du fått samma choklad kick som jag? MÅSTE ha choklad HELA tiden! ;)