Han kissar inne hos andra människor
Hej!
Min hanhund är rumsren. Iaf när han är hemma. Men när vi kommer hem till folk som har hundar så brukar han kissa inomhus hos dem. Han är kastrerad, så han borde väl inte bry sig om att revirmarkera? Varför kissar han inomhus hos folk som har hundar och kan jag lära honom att inte göra det?
Det skulle underlätta väldigt mycket om han kunde lära sig att "hålla tätt" för han skulle kunna följa med mycket mer och slippa vara ensam hemma då.
/Jennie

Låter jobbigt!
Tyvärr kan jag inte svara på frågan, hoppas de löser sig!

Han är helt enkelt artig! Han gör det lätt för den andra hunden som ni är på besök hos, att snabbt lära känna honom, då han lämnat en kissfläck de kan lukta på, istället för att lukta på honom.
Många hundar tycker det är jobbigt att komma till ett hem där det bor främmande hundar. Hur bekväm skulle du vara om Du kommer hem till helt främmande människor och ska sätta dig och fika?
Ett mycket snabbt och lätt sätt att bli av med detta är att se till att ägaren till den hunden ni ska på besök hos, kommer ut med hunden och så går ni en kort promenad utomhus innan ni går in. Då hinner din hund lära känna den andra hunden innan och besöket i huset går mycket bättre.
Lycka till!

Okej. Tack så mkt. Jag ska testa det och så får jag hoppas att det hjälper. :)

Det var ett bra förslag. Hoppas det hjälper dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 *fnittrar* ja jag skulle ju inte sätta mig och kissa på fin mattan ivf…
förlåt. *garv*

#5: Vad bra då törs man bjuda hem dig då. hihi
Audiatur et altera pars

#5. Nä, det hör väl inte till vanligheterna för mig heller. Men vem vet…hade jag varit hund så :-)

#6 jag har ju inte sagt ngt om fin soffan… :D

#8: *Asg* Nej just det. Glömde det. Hmm, ska kanske inte bjuda hem dig ändå. hihi
Audiatur et altera pars
Hej på er!
Jag tror det handlar om status, att han visar sin rang. Kan nog va löst med att hundarna får gå på promenad innan ni går in.
Kram/flower
Min kompis hund kissade alltid hos oss när dom kom hem till oss.
Fick rådet att mötas ute och gå in tillsammans för de brukade hjälpa och de gjorde de.
Så vi möttes ute ett par gånger innan vi gick in och sen slutade han med de där :)
Så småning om kunnde dom gå in utan att vi sågs ute.
Och inga kiss fläckar.