Lite uppdatering om Bessie!
I dag var vi till Strömsholm igen och tog ultraljud på njurarna bl a. Fanns inga fel alls någonstans. Inte ens vatten i bäckenet. Hon såg att urinen såg klar ut så vi behövde inte ta prov på det heller.
Så nu har vi bestämt att jag ska gå ner till två tabletter om dagen fram till den 11/12. Kolla henne igen och så minska ner till en tablett om dagen OM det är bra då förstås. Fram till hennes löp får hon äta medicin. Eftersom hon blir sjuk så fort vi slutar med medicin.
Ingen kan ju säga att hon blir bra när hon börjar löpa eller att det någonsin slutar komma bakterier i urinen. Men det här är enda sättet. Armbågarna väntar jag med att kolla i januari. Eftersom den ena hade växt ihop bra så tror jag att hon är sen bara. Vill inte operera henne för tidigt. Alla hundar blir ju inte till 100% bra heller efter en operation. Så det är bättre att vänta. Så nu får hon iaf leva fram tills löpet. :)
En gammal bild från i somras när hon leker med vår katt.
Åh, vad skönt att det verkar gå åt rätt håll. Håller tummarna för "lilla" Bessie nu! =)

Åh, hoppas hoppas att allt blir bra! Fy vad jobbigt att gå runt och inte veta om hunden kommer att bli frisk eller inte. Kram till er!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Åh, vad skönt att du fått lite glädjande besked iaf 
Pussa lite på Bessie!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hi hi du ger mig en kram men inte Bessie. *fniss* Tack ni andra. Klart jag ska pussa på min Bessie.
Min häst är sjuk nu också. Fick ta ut veterinären i dag. Han slutade att äta sitt hö för snart 3 dagar sedan. Normalt äter han 12 kg per dygn nu har han fått i sig ca 4 kg. Han hade fått en smäll troligtvis av någon annan av mina hästar under käken. Så nu får han penicillin och mot värken. Ska höra av mig på måndag och har inte börjat äta mer så tar jag bort honom. Han blir ju ändå 24 år nästa år. Men har varit pigg ända tills nyss.
När veterinären ändå var här fick han avliva min ena undulat. Hon fick inte ut ett ägg från kloaken. Hon har krystat så att det var lite blod där.Så hon hade ju jätteont stackaren. Om ägget tex skulle gå sönder så dör honan. Så det kändes bäst för henne att slippa lida mer. :(
Allt kommer på en gång verkar det som.

Vad skönt att du fick glädjande besked 
Åhhh fy så fin hon är lillBessie, och vad hon har växt på sig sedan sist jag såg henne…helt otroligt 

Ja, tyvärr är det ju därför som hon inte hunnit växa ikapp i armbågarna pga att hon växer för fort.
Folk stannar och säger att hon är fin. Sånt är inte jag van vid. :)