Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3497 ggr
emsems
0

matkostnader

Vad äter din hund upp per månad? Ange gärna även storleken på hunden! =)

Johanna
0

ca 550-600kr/mån

hon är mellanstorm väger ca 22kg…

sen äter hon ganska mkt utav våran mat oxå…

ttypcecilia
0

Gismo ;)<3

KindredCold
0

30 Kilo.
Ca 350/månad.

Sara87
0

ca 9 kilo.

kanske 150 kr i månaden, om ens det :P

SaraC
0

Oj.. Jag köper 15 kg säckar som kostar 300 kr. En sådan räcker flera månader. Så max 100 kr i månaden om jag ska dra till med något. Hunden väger 10 kg.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

ca 80 kr/mån för torrfodret (8 kg RC för 399 kr räcker ca 5 månader) + att han får ris blandat med burkmat ibland.. godiset är nog dyrare än maten;p

Åskar är liten, ca 7 kg

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

spikes
0

ca 500 i månaden med de tillskott jag ger, han är en collie på 24 kg

[Vargnatt-]
0

500-600 kronor i månaden, en berner sennen som väger runt 45-50 kg nu

havregryn
0

Har två på vardera 5 kg, de äter kanske för 100-200:- i månaden tillsammans..

[lottaeriksson]
0

Jag har en Amstaff som väger runt 25kg

Han äter ju Doggy så vi har inte så höga matkostnader, kanske runt 200-250 i månaden.

texasmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Texas Grand Danois äter Hill's i/d pga känslig mage, väger 66 kg nu då han gått ner lite i vikt. Kostnad runt 1200 kr/mån. I helgen smakade han surströmming och det tyckte han var jättegott och det lär ju vara magvänligt men tyvärr lite för salt. Sen går det åt en del ris och lax också men det blir inte så dyrt då vi får "rens" från en sushibar och billigt ris finns på Ö&B.

emsems
0

#11, haha =)

Sara87
0

#11 haha, vilken knäppis ;D

zoolatri
0

Min hund väger ca 7.5 och äter för runt 100 kr/månaden, om ens det:)

blackangel
0

Hmm jag köper en säck på 15 kg och den räcker nog ca 1, 5 månad för 549 kronor, Kiara väger ca 30 kg

ElinLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mellanstor hund 28 kilo äter Royal Canin gör slut på en 15 kilo säck= 499:- på en månad ungefär sen får hon lite godsaker också för nån hundring kanske i månaden

Bogart
0

Jag har en hund på nio kg. Han kostar säkert inte mer än 50-100 kr i månaden i foderkostnader. Fast han blir ganska dyr varje månad ändå, eftersom jag ger några tillskott, han får godsaker och massor med andra saker.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

cormac
0

Har en Amstaffkille på 28 kg. Äter en 14-kg säck Orijen i månaden, a' 590:-

Tiarasmatte
0

jag köper en stor säck på 10 kg proplan purina sensitive o det kostar runt 600kr..det räcker ca 2  månader eller mer o min hund väger 11 kg(när hon ej är dräktig;)

Tatsja
0

Jag köper Revel 2 gånger 15 kilo. De räcker i ungefär 4 till 6 månader. Med kvällsfrolic och pinne, så blir det nog 50 - 100 kronor i månade.

Tatsja väger 19 kilo

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

paivi
0

25, 30 och 35 kilo hundar…

ca 1000kr alla tillsammans.

Houdini
0

ca 500 kr/månad och hund (4 st)

Zvintos
0

Rottishane på ca 50kg (vår) samt 2 rottisar på ca 40 resp ca 55kg ( svärföräldrarnas) äter 2 säckar på 15kg/månad á 189kr (ca).
Så det kostar ungefär 380kr för alla 3.

paivi
0

^ Vad är det för foder??

Mina tre äter upp två säckar på 15kg per månad, en kostar 99€, en 63€… Det dyrare är speciell foder för min uratgrushund Rynkar på näsan det andra Eukanuba.

Zvintos
0

De får Friskies vitality adult.
Finns många delade meningar om det är bra eller dåligt foder.
Men på vår och svärföräldrarnas hundar funkar det superbra.

Liss
0

Hum jaa vad blir det. Jag vet inte exakt vad Ecko väger nu mera.. Han kanske väger 30kg eller nåt och han får en 15kg påse fr 195:- som räcker i två månader ungefär.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Houdini
0

#11    Var det ett skämt?

Junction
0

Mina Grand Danoispojkar äter Eukanuba Large Breed Adult nu.
Harry som är lite större äter 2 liter per dag. (Alltså 1 liter per mål)
Traviz som är lite mindre äter 1,5 liter per dag. (7,5 dl per mål)

Harry vägde 75 kg i våras när jag vägde honom. Traviz ligger på runt 65 kg.

sagalisa
0

vilken svår fråga….esther väger 9,5 kg och äter purina-foder, det går åt en 2kg påse på 2 veckor ungefär. majsan är ju valp än på ca 2 kg och äter hills valpfoder, där går det inte åt så mkt ännu=)

texasmamma
0

#27 Att han gillar surströmming? Nä, han tyckte det var supergott, gillar fisk mycke och Kalles kaviar.

TinaH
0

# 30

han är jätte fin din GD! Skrattande

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Zebben
0

#11 Förvånad Stackars hund, måste han stå ute i skogen och äta sin mat? Varför får han inte slafsa med surströmming hemma i köket? Flört

Zebben
0

Schäfrar 30 &  32 kg tikar

Foderkostnad: 1200:- /månad

Tillskott: 470:- /månad

= 1670:- Månaden

Men nu har jag sån tur att jag kan köpa in allt för inköpspris å då blir kostnaden

Foder: 570:- /månad

Tillskott 265:- /månad

= 835:-    Skrattande Lite skillnad, helt plötsligt är det inte så dyrt att ha schäfrar.

rackartyg
0

Oj, här går 15 kilo mat i veckan, nästan.

Vi har fyra hundar hemma och har matkostnader för ca 4500 kronor i månaden. (Räknar inte så noga)

Vet inte exakt vad alla hundarna väger.
Men den minsta väger 30 kilo och den största ca 80 kilo.

Kristina-
0

Har två stycken wheaten som väger ca 15 kg styck. Deras matkostnader är inte så höga. Dom äter Pedigree torrfoder som kostar 189 kronor för en säck med 14 kg. Dom har fri tillgång, men en säck räcker ca en månad, så dom är väldigt billiga i "drift ". Några tillsatser har jag aldrig gett då detta är ett fullfoder.

Singo-Torpet
0

Jag köper 7kilos tror ja de är RC till min JRT han äter inte så mycket en påse räker ca 3mån och då har han fritt då han äter så dåligt den påsen betalar ja 370kr för med rabbaten tror ja? så kanske 10:- mån plus minst 200:- på ben, godis m.m. plus att han äter lite av våran mat och blöt mat för kansk 50:-/mån

han väger 5-6kg

totalt:  ca 350:-

texasmamma
0

#31 Tack!

#32 Klart han får äta den inne men vi brukar alltid öppna burkarna utomhus pga sprutrisken, det är ju lite tryck i burken.

V-lang
0

Jag köper mat för 130:- i månaden (roal canin) och Skorpan väger väl ca. 4 kg

Zebben
0

#37 Hoppas Du förstod att det var ett skämt. Måste ju lukta skarpt om han äter surströmming inne. Tungan ute

dara
0

kostar 120 kr i månadeni mat

Akela är bordercollie på 20.5 kilo

servarar SÖKLA här som är ett superbra foder