Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1031 ggr
girlnextdoor
0

Hjälp!

jag vågar inte släppa min lilla schäfer valp i stan, men hon vägrar gå i koppel. jag har försökt med att gå i koppel inomhus och hon går, lite lite liiiite..

hur lär man sin hund gå o koppel?

hjälp

mvh emelie och vicci

AnneN
0

Med mycket tålamod, glatt humör och godsaker/leksak att locka med så brukar det gå ganska snabbt att lära dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

2, precis massor med lock och pock…och en stor portion tålamod

Tina-A
0

Min valp tyckte inte heller om koppel så vi väntade tills han blev 12 veckor innan vi introducerade det. Vid 4 månader fick han ha koppel på sig då och då och lite mer permanent vid 5 månader. Innan dess var han alltid lös.

Han gillade det inte alls i början och då lät vi det vara. Jag hade honom lös överallt, även i stan. Nu är det trotsålder (7 månader) och då har kopplet åkt på (det gjorde det redan vid 5 månader som sagt), men vi tränar ganska mycket i lina.

Vill du verkligen ha koppel på henne så sätt på kopplet och öva. Min valp blev skitsur så fort kopplet sträcktes men då är det bara att vänta ut dom. Gå några steg och om dom börjar bråka och hålla på så vänta bra ut. Locka med dig hunden om hon stannar och inte vill följa med, eller släpp helt enkelt kopplet och gå några meter och kalla in henne. Öva, öva, öva.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]