Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 885 ggr
Linda-A
0

Tik och hane - hur gör ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyligen fått hem ytterligare en hundvalp, supersöt och enkel på alla sätt.

"Problemet" är att han är hane och jag har sen tidigare en tik. Ni som har hundar av bägge könen, hur bär ni er åt när tiken löper? Lämnar ni bort en av hundarna? Har ni de åtskiljda i huset? Någon annan lösning?

ingann
0

När vi hade uppfödning och när syrran hade en av vardera var de separerade om/när hanen var allt för sugen. När de var i samma rum som oss var de tillsammans när man hade full uppsikt.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

KindredCold
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade dem separerade i huset innan hanen kastrerades.
Annars hade vi hundvakt.
Det tycker jag i alla fall är det smidigaste. Sen finns det ju hanar som inte är jätteintresserade, men det vet man ju aldrig..
Tikarna kanske inte släpper till heller..
Det är ju från gång till gång.
Min tik släppte inte fram någon hanne förrän precis i slutet.
Dock så var de ju alltid under uppsikt om de var i samma rum :)

Linda-A
0

Ja att ha de åtskiljda är väl det enklaste sättet men kanske inte genomförbart när man bor i studentrum.

För tillfället överväger jag kastrering när lillkillen blir tillräckligt gammal, bland annat för att hundarna är helsyskon och att valpar inte är att tänka på.

KindredCold
0

#3 Framgick inte att du bodde så.
Du kan ju kanske ha någon att ha hunden hos sålänge tiken löper :)

Linda-A
0

#4 Nej det framgick inte, delvis för att jag mest är nyfiken på hur andra gör Glad

gejsa
0

Innan du kastrerar måste du ha dom åtskilda. Annars blir det valpar. Vad ledsen den till höger ser ut att vara. Den andra ser ut att bita jättehårt i skinnet ju. :)

Linda-A
0

#6 Hon tycker att lillbrorsan är jobbig som bara kaxar och inte lyssnar när hon säger i från. Han ser mest bekymrad ut för att han har så mycket skinn att växa i att det är rynckor lite här och där

Troligen kommer tiken att löpa under julen och då är Urkel bara 4 månader så förhoppningsvis är han inte könsmogen så pass ung Glad

V-lang
0

Och så söta dessutom Skrattande Det blir nog till att låna ut en av dom vid löp annars lär du få en kull med oönskade valpisar Glad

Linda-A
0

#8 tackGlad ja de är allt bra söta även om bilden inte alls gör de rättvisa