Växande valp
När anser ni att en valp av en liten ras är fullvuxen? Då menar jag inte i psyke eller så utan till storleken. Jag försöker lite på skoj räkna ut hur stor min blandrasflicka kan bli. Jag har ju mött båda föräldrarna men hon var minst i kullen så det går nog inte jämföra till 100%….
vet inte hur det är med tikar, men jag brukar räkna hanar till 2 år ca,men då är det oftast hormoner och sånt kvar

Lite beroende på vad det är för ras, men allt mellan 7månader ända upp till 1,5-2år om det bara är storlek..
men enligt min erfarenhet brukar dom flesta hundar vara höjd mässigt vara fördiga runt 1,5år sen är det bara kropps massa som är kvar.
Fast detta är då gällande större raser, har inte direkt någon vana eller erfarenhet av mindre raser.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Mina shelties har slutat växa på höjden vid 7,5 månaders ålder. =) Men det är ju inte en så stor ras. Vad är det för raser i din?
Åskar slutade växa på höjden vid 7-8 månaders ålder.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det är en blandras med tibetansk spaniel i så jag hoppas hon kommer upp till ca 7-8 kg. Hon väger nästan 4 kg (är över 4 mån)nu men tycker hon är rätt liten än. Men det är klart att ser man henne varje dag är det svårare att se hur mycket hon växer=)

Min schäfervalp Bessie är 7 månader och jag tror inte att hon växer mer på höjden nu.
Våran herre har förhoppningsvis växt klart både på höjden och bredden och han är 15 månader (rottis). =P
Han behöver inte bli nå bredare, han är redan väldigt bred (har en väldans bred och djup bröstkorg).

Skorpan hade också växt klart på höjden vid 7-8 månaders ålder