Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2262 ggr
skrollan
0

Hundrasen boxer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade en boxer hona, Ami sedan jag var liten. Hon var bäst, så underbar hund. Men hon hade ett mycket tufft liv, hade fel med höften, fick någon ögoninflammation och operera ögat och även sy ihop det ett tag, operera livmodern så hon inte gick i löp pga av någon inflammation och mycket mera "små saker" Men hon var underbar!

Hon var alltid lös på gården med oss. En gång kom våra kusiner med två shäfrar, min lillebror låg i vagnen och dem sprang mot vagnen och skulle hälsa på lillebror. Ami blev vansinnig och hoppa in och bråkade med dem för att försvarar lillebror. Efter det gick hon bara ihop med en ända hund, granhunden.
Men trotts att hon inte tålde andra hundar gick han aldrig utanför tomtgränsen när andra hundar gick på vägen nedanför.
Hon var som en liten mamma, slickade lillebror och lillasyster på rumpan och passade bredvid dem när dem "luftade rumpan" på golvet.

Men till min sak:) har letet på blocket efter boxer, för att på skoj se fina bilder på dem. Men det är oftast blanade med någon annan ras. Finns det någon här inne som har en fin boxer och vill visa upp möjligtvis? :)
Kan visa en bild på våran fina Ami som blev 14 år! :)

Bleenda
0

Du verkar haft en underbar kompis genom din boxer. Kika på www.vovve.se och sök på boxer så får du nog se många fina bilder.

AnneN
0

Jag har för mig att medlemmen woogiebox har boxer och dessutom ska ha valpar i vår

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

skrollan
0

Åhh, tack för länkarna! Älskar att se boxer, som det verkligen är rakt igenom och inte en massa andra raser i.
Tack Bleenda, hon var underbar. Önskar man tog bättre vara på tiden ibland, och hade mera foton :'(

Woogiebox
0

Hejsan! Det stämmer som #2 skriver, att jag har boxer. 2 stycken & ska även ha valpar i vår.
Gå gärna in på min hemsida & kika, så får du se bilder på dom!

Vänliga hälsningar
Susanne

Kennel Woogiebox

skrollan
0

Det var verkligen en super fin sida Woogiebox! Och vad fint nu berättat om er, och hundarna m.m.
Och vad glad jag blev av att se bilder på boxer, dem är så otroligt vackra! Kommer kika in flera gånger och hoppas även få se små valpar :)

Woogiebox
0

#5 Tack, va roligt att höra. Och tack för att du gillade min berättelse, jätte roligt.

Ja, boxrar är verkligen härliga hundar, jag älskar dom, kommer ALLTID ha boxer i mitt liv.

Vänliga hälsningar
Susanne

Kennel Woogiebox