Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 1507 ggr
SundblomMaria
0

Skriv på mot tidelag!!!

Endast två länder i Europa saknar ett förbud mot tidelag - Sverige är ett av dem.
Eftersom det är olagligt i många anda länder, spelas filmer där djur våldtas in i Sverige. Sverige är ett av de ledande länderna inom djurporrindustrin.
Ett av de vanligaste skälen till dödsstraff i Sverige för 300 år sedan - var sex med djur. Idag är det lagligt. Politikerna hävdar att det inte går att bevisa att djuren lider om de inte har fysiska skador…
200-300 hundar och katter skadas av sexuella övergrepp varje år. Hur många fall som aldrig uppmärksammas vet man inte.
Jag Säger bara fyfan jag blir så förbannad och äcklad.
**
Gör som jag och många andra skriv under namnlistan  
"Jag kräver att det i Sverige införs ett förbud mot sexuella övergrepp på djur!" under denna länk -**

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,7220249&_dad=portal&_schema=PORTAL

RAPPORTER/HÄNDELSER    1: Border collie ÅLDER >2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT vaginala skador. Hustru observerade när mannen hade sex med hunden. 2: Blandras ÅLDER >2 år KÖN tik/ster. SKADA/RAPPORT Inga synliga skador rapporterade. Hundägare hävdade att inneboende utnyttjat hunden sexuellt. Denne erkände tilltaget. 3: Dalmatiner ÅLDER ? KÖN tik SKADA/RAPPORT Plötsligt blodflöde från vulva. Vaginal skada. Hunden förmodligen våldtagen av människa. 4: Cocker spaniel ÅLDER ? KÖN tik SKADA/RAPPORT Regelbundet återkommande inflammation i slidan. Bedömdes orsakat av mänsklig inverkan. 5: Dalmatiner ÅLDER ? KÖN tik SKADA/RAPPORT Tik i löp med blödning innan ägglossning. Yttre skador ej konstaterade. Ägare förordade undersökn. Misstänkte att mannen "varit i lag" med hunden. 6: Blandras ÅLDER ? KÖN tik SKADA/RAPPORT Stora vaginala skador. Skadornas art och omfattning förorsakade misstanke om sexuellt utnyttjande. 7: Blandras ÅLDER >2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Blödningar från vulva. Obduktion avslöjade knivsår långt in i vaginan. Blodådror i buken avskurna. DOG! 8:Blandras ÅLDER >2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Udden på strumpsticka funnen i buken. Andra änden lokaliserades till vaginan. Den 30 cm långa stickan hade stuckit hål på livmoderhalsen. 9: Staffordshire bull terrier ÅLDER ? KÖN tik SKADA/RAPPORT Bristningar i livmodern utan naturlig skadeförklaring. Ärr-bildningar i livmoderhalsen. Ung flicka i hushållet misstänktes orsakat skadorna. 10: Blandras ÅLDER 7 mån - 2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Vaginalt placerat främmande objekt (stearinljus), upptäckt vid avlägsnande av äggstockar på herrelös tik. 11: Staffordshire bull terrier ÅLDER >2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Yttre blödningar runt vulvan och inre sådana i livmodern och bukväggen. 12: Collie ÅLDER >2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Del av handtag till sopborste funnet distalt i vaginan; sekundär infektion i slidan. 13: Engelsk bull terrier ÅLDER 7 mån - 2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Buksmärtor; misstänkt bukhinneinflammation. Vaginan punkterad av pinne. Manlig familjemedlem erkände övergrepp. 14: Lurcher ÅLDER 7 mån - 2 år KÖN tik SKADA/RAPPORT Kvastskaft inkört i ändtarmen upp till leverns placering. DOG! 15: Yorkshire terrier ÅLDER >2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Slemhinnan runt anus förstörd och delvis nekrotisk TMdöd). Ingen naturlig förklaring till skadan. 16: Blandras ÅLDER >2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Ändtarmsöppningen onaturligt uttänjd och båda öronen svullna. Hunden hade observerats bli sexuellt utnyttjad.  17: Blandras ÅLDER >2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Snöre knutet runt basen av penis. 18: Collie ÅLDER >2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Elastiskt band placerat runt pungsäcken, som var svullen och nekrotisk. Tonårssöner visade sig vara förövarna.  19: Labrador retriever ÅLDER 7 mån - 2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Allvarligt uppsvullen, nekrotisk pungsäck och testiklar. Avtryck från avsnörning av pungen med ett brett band som avlägsnats. Fosterbarn medgav sig ha satt fast ett gummiband runt scrotum. 20: Röd setter ÅLDER 7 mån -2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Hunden funnen ensam, blödande. Hade blivit kastrerad med en vasst redskap, som lämnat ett öppet sår. Hunden återhämtade sig inte. DOG! 21: Collie korsning ÅLDER >2 år KÖN hane SKADA/RAPPORT Stort sår vid ändtarmen. Sårets art och placering samt ägarens beteende förorsakade misstänksamhet hos veterinären.

emsems
0

Urs, jag nästan kräks av att läsa det. Folk är verkligen fruktansvärda.

emsems
0

Jag kopierar din text och sprider, hoppas det är ok!?

SundblomMaria
0

sprid på!!!

rulda
0

Nu har både jag och sambon skrivit på…

Marija
0

Jag har skrivit på!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mulla
0

jag med

molntuss
0

Nej usch,vad hemskt och äckligt

ska också skriva under

anaprincess
0

I det nya nummret av Härliga Hund finns en protest lista som man kan samla in underskrifter och sen skicka den till redaktionen som för den vidare till jordbruksministern :)

Persifone
0

Har skrivit på!

Vill också informera om Insider på onsdag 22.00.

Bla angående utnyttjande av hästar.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus