Hundar från USA
Hejsan!
Om man vill hjälpa de stackars hundarna i USA som far illa och föds upp endast till djuraffärer.
Hur går de till för att få en sådan hund till sverige och ge den ett liv värt att leva?
Mvh Malin

Jag tror att det bästa sättet att stoppa pyppymills, är genom att inte köpa deras valpar. Jobba hellre på att med information få folk i USA att köpa sina hundar från seriösa uppfödare, få till en liknande lagstiftning som vi har osv. Köper du en valp av dem, föder de upp nya bara.
Dessutom misstänker jag att det är hutlöst dyrt att ta hundar därifrån.
Hjälp hellre en omplaceringshund eller valp som behöver dig här, eller i alla fall via någon europeisk hjälporganisation för omplaceringshundar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag formulerade mig lite fel. Menar såklart från omplaceringshemmen som tar emot dessa valpar/äldre hundar som blir över när grossisterna föder upp.
Var kan man hitta såna hundar i europa då?
Finns väl puppymills i Europa också, var tror du att alla smuggelhundar kommer ifrån? Inte är det seriösa uppfödare direkt.
Håller helt och hållet med Vattnadal, hjälp en hund här istället. Varför importera andras hundproblem när det finns gott om hundar som behöver nya hem här i Sverige…
Vill du hjälpa hundarna i USA så föreslår jag att helt enkelt skänka pengar till de organisationer som försöker stoppa puppymills.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Det finns inte hundgrossister i sverige. och det finns inte heller vad jag vet springandes på gatorna, lever på sopor. men finns det så visa mej gärna till nån hemsida där dem har ungefär samma räddningssystem som utomlands med samma problem.
Men hallå man har väl ändå rätt att hjälpa hundar vare sig det är här eller inte??, det är vad jag vet frivilligt och en fin tanke tycker jag…..
Det finns inte nån marknad för hundgrossister i sverige, men nog sjutton finns det valpfabriker i sverige.
Dvs uppfödningar som antingen spårat ur eller helt enkelt bygger på att spotta ut valpar.
≧◔◡◔≦
6, ja det gör det ju…men man kanske inte vågar beblanda sig med dom eftersom det blir lite nära….bara en tanke
,sedan skulle i och för sig jag aldrig köpa från en sådan för jag tycker inte att jag vill bidra dem i deras organisation, då skulle jag i så fall vända mig till hundstallet.
som sagt så menar jag inte att köpa från nått hundställe som trycker ut hundar för pengar skull! utan de hundar som springer runt på gator sjuka o utan kärlek. eller de som hundhem tagit in för att omplacera. hundar som haft det dåligt och nu behöver ett fast kärleksfullt hem..
8, förstår hur du menar och det är fritt val för alla;-)
Här hittade jag min hund, det blev kärlek vid första ögonkastet!!!
Jag tycker att man kan ta en hund från ett annat land om man vill. Här har vi mycket bättre förutsättningar att stoppa dem som inte tar hand om sina djur på ett bra sätt. I andra länder hjälper inte myndigheterna till på samma sätt som här, inte heller folket som bor i länderna hjälper till speciellt mycket, det finns några få som gör det och de lever endast på bidrag från oss i andra länder.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Tack <3
Precis såna ställen menar jag. Ska titta runt på hemsidan. Tack igen!
kan tänka mig att det blir hemskt mycket dyrare och krångligare att ta en hund från USA. Men det finns ju massor med hundar i spanien, portugar, rumänien bara för att nämna några, som behöver hjälp.
Sen ska man verkligen inte glömma grundproblemet i allt lidande. Det är ju människan som ser till att djuren på ett eller annat sätt blir lidande. Det vore jätte skönt om man kunde få dit dem som inte förstår att djur ocxå har känslor.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
jo de är sant. USA var mer ett exempel för det är typsikt för USA tycker jag.. det med hundar i djuraffärer o hundgrossister o sånt skit..

Det finns omplaceringshem i massor av Europeiska länder, vet ,ånga som har irländska hundar (främst fd kappgreyhounds och staffar), en hel del spanska hundar, sen finns det rumänska osv osv.
Det finns många hundar i vårt land som far illa, och gatuhundar i europa, så välj en närmare så blir det billigare och enklare!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
http://hundarutanhem.se/ http://paws.ie/ http://neverneverland.se/ Där har du lite länkar. Främst hundar från Irland och Sverige dock
Helena
Tack :) ska titta!
Gå in på blandrashundar.ifokus sida och kolla på "länkar", där finns det massor av länkar till olika utländska och inländska hundstallar:) Hoppas du hittar en passande vovve där.
En ros till dig att du ställer upp för de stackars hundarna!