Katt.
Hejsan.
Då jag funderat ut att någon raskatt blir det inte nästa år, så har jag bestämt mig för en blandras. Då de 6000 jag behöver inte finns till just nu, är det bättre att ta något jag har råd med :)
(Även billigare raskatt funkar också)
Katten ska helst inte kosta mer än 1000 kronor, då det är det jag känner att jag har råd med för tillfället för själva katten alltså.
Försäkring och vet.besök är inga problem.
Katten.
- Långhårig.
- Äldre eller yngre spelar ingen roll.
- Är det en äldre hanne, ska denne vara kastrerad.
- Det kommer vara innekatt, så blir det en äldre är detta ett krav att den vart det innan också.
- Ett + är om katten är hundvan om den är äldre, även ett + om den ev. kattungen är uppfödd kring hund.
Så vet du någon som behöver göra sig av med en katt, efter nyår, eller någon som väntar kattungar lev.klara efter årsskiftet så hojta gärna. :)
Katter kommer få tillgång till balkongvistelse, med klätterträd, samt utkiksplats. Balkongen är självklart innätad.
Ingen andra katt planerad, men möjligheterna finns.
Har haft katt hela livet (20 år) och även haft en liten uppfödning på yngre dar.
Ska även hålla utkik på katthem, så tips om det behöver inte ges :)

Kika in på hittekatter.ifokus så kan de säkert hjälpa dig att hitta en katt som behöver nytt hem.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Blandrasuppfödning stöds inte av mig.
#2 Detta är relevant för tråden för att?
Jag söker katt, ingen undersökning om vilka som stödjer vad :)
#1 Tack för tipset Anne :)
Om ni har något katthem i stan kan du ju kolla där med 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
katter.ifokus kan säkert hjälpa dig också. Sen om du/ har ett stall i närheten brukar dom få kattungar lite till som tätt. Hör med folk i din närhet om det bor många hemlösingar i något område. Där brukar det ploppa ut kattungar lite till som tätt.
Lycka till med ditt sökande.
Jag hittade mina kissar på blocket. Det var kärlek vid första ögonkastet
#6 Får inte annonsera eller något om att sälja eller köpa katt där, tyvärr.
Jo, men här blir sällan kattungar gjorda så att säga :P
Ska kolla blocket också :)
Men det vore kul att ha en kisse från någon, som någon själv kan berätta om och inte bara försöka sälja den.
Förstår ni?
Hur mamman är också, och pappan om man vet vem det är vill säga.
Jag hoppas jag hittar en kisse som passar mig :)

Du kan ju själv annonsera om att bli fodervärd om det är speciell ras du vill ha.
Då tar uppfödaren nån kull på katten och sen är den helt och hållet din.
Med ett foderavtal kan du få en raskatt utan att betala 6000 kronor.
HUr avtalet ser ut med priser och antal kullar varierar mellan uppfödare.
Själv letar jag också katt. Fast det blir en renrasig, en Sibirisk katt. Försöker hitta rätt kattunge bara
Eftersom jag därför är en ihärdig besökare på rasklubbens hemsida har jag sett att de där (precis som hos många hund rasklubbar) även har omplaceringsförmedling. Så det kan ju också vara ett alternativ. Att kolla rasklubbars hemsidor.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
ÅÅh, det ska jag göra..
Är kär i Maine coon, ska man pröva lyckan kanske? 
#10 Åh, MCO är ju så himla fina;) jag har en huskattshane (kastrerad) på 1,5 år som är just MCO blandat med brittisk korthår;) utseendet har han mest från MCO…
flera stycken har frågat varför jag inte parade honom med min skogkatt innan jag kastrerade men jag är emot att medvetet blandpara…
Min goding Tut
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Måste det vara en kattunge?
många rasringar har ju även hand om omplacering, samt att det finns drillioner med katthem.
≧◔◡◔≦
jag har en katt som behöver ett nytt hem, men det är ingen kattunge…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

# 12 och 13 Det står i #0 att ålder inte spelar någon roll!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#8 Om jag hade velat bli fodervärd hade jag gjort det ja, men nu vill jag inte bli det utan själv välja vad som ska ske min katt :)
#11 Vilken snygging!!
#12 Nej, det står att ålder spelar ingen roll :)
Jo, katthem vet jag redan om, som jag även där förklarat i huvudinlägget :)
#13 Långhårig?
#15 Jo, funderar på det. Hittar titt som tätt skogis/MCO, det vore något.
Fött upp skogskatt så de tycker jag också är himla mysiga katter :)

A ok. Då är det bara till att börja spara pengar då=)

Gå in och titta på uppfödares hemsidor av de rasser du är intresserad av.Ibland finns det kastrerade vuxna som söker nya hem.
Lycka till me ditt letande
#17 Hehe jo, spara lär jag, För en MCO tänker jag skaffa mig, en vacker dag :)
#18 Jo, det ska jag göra.
Tack så mycket :)