Hur gör din hund?
Hejsan!
Hur skulle din hund göra om det kom en oinbjuden gäst?
Har det hänt dej?
Hur tror du han skulle göra?
Här är min historia!
För drygt ett halvår sedan så var min förra hund ensam hemma då jag var på jobbet!
Av någon anledning så skulle en el-nisse in i min lägenhet och kolla av något med elen! Utan att kolla med mej att det var okej! Jag hade då en korsning Amstaff/Pitbull.
Han hade hört talas om att jag hade hund och därför kollat in i brevinkastet förs! Ingen hund där! Knäpptyst!!!
Han låser upp och går in! Min hund sitter vid tröskeln till vardagsrummet och morrar åt el-nissen! När han då öppnar dörren mer så kommer han lungt och sansat och sätter sej vid ytterdörrens tröskel och tittar in i hans ögon!
El-nissen backar ut och stänger! Ringer till en som han vet är min vän!
Hon kommer dit! Öppnar dörren och möts av en överlycklig Kingston som pussar henne och är jätteglad för att det kom en kompis!
Hon stänger in honom i vardagsrummet och el-nissen går in!
Nästa händelse var jag hemma! Sitter vid tv'n med Kingston när det än en gång kommer en el-nisse! Låser upp och Kingston springer till dörren i hopp om att det var husse! Halvvägs framme upptäcker han att det inte var husse! Han laddar extra, springer till dörren och sätter sej och skäller och morrar! El-nissen står kvar! Då hoppar kingston och knuffar med bröstet på el-nissen!
Jag säger till kingston att gå undan och vara tyst, skakar hand med el-nissen och sedan var han helt okej!
Tycker det är så häftigt att hundar förstår vad som är okej och inte okej!
Vem som är välkommen och inte välkommen!
Berätta om era erfarenheter!
Jag har inte råkat ut för något sånt men jag skulle bli fly förbannad om nån gick in i mitt hem utan att jag godkänt det innan. Det är dessutom inte ens tillåtet! Enda gången nån får gå in utan minst en veckas förvarning är om det händer nåt akut, tex översvämmning eller nåt. Och då är det hyresvärden som ska gå in…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#1 Nej jag vart oxå vansinnig och ringde bostadsbolaget, dom bad så jättemkt om ursäkt och sa att det var ett missförstånd!
Nu ringer dom i tid och otid för att fråga om saker

det var väl det minsta de kunde göra
vad som helst kan ju hända om de går in utan att man vet det… hunden kunde ju bitit och du hade då varit ansvarig trots att det är de som olovligen inkräktat i ditt hem 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det har inte hänt för mig, men jag tror de skulle backa innan de öppnat dörren ens
Aramis vaktar och kan låta som världens största och mest förbannade hund när han hör att det är folk utanför dörren.
Men jag hoppas jag slipper det, skulle också bli en aning förbannad om någon stampade in här utan förvarning
det har hänt mig 2 ggr,bägge gångerna var det mitt fel……första gången var när vi bodde i hus, jag skulle gå ut med ungarna men lämnade hundarna inne då kom sotaren och jag sade till dom att det är bara att gå in,jag är ute gården var stor. efter en halvtimma hör jag ett mycket grovt skall och kommer precis i det ögonblicket på att hundarna var ju inne och jag hade inte sagt att allt var ok,så jag sprang in och hittar sotarna sittandes på bänken i köket och mina collies stod sida vid sida och morrade dovt i dörrhålet,men slutade när jag sade att det var ok,nu hade jag tur dessa sotare var inte hundrädda utan satt lugnt och väntade på mig:-).
andra gången var här i min nuvarande lägenhet, sotaren frågade om han fick gå in med huvudnyckel och jag sade ja men berättade att snodden finns och är inte farlig,jag åkte till affärn när jag kommer hem står sotaren i köket och snodden i dörrhålet och morrar dovt(jag borde förstått det eftersom snodden är nära besläktad med en av de collien som jag hade i huset), hur som helst så hände ju inget men jag vet idag att dom släpper in men inte ut om jag inte är hemma

Ja så gjorde Kingston oxå.. Han sa inte ett ljud, ingen kan ana att det finns en hund på andra sidan dörren!
När folk sedan öppnar dörren så möts dom av en hund med blottade tänder och morr.. Han gick sakta mot dörren för att hota..
Skulle dom gått in så kan jag ge mej på att dom inte hade kommit ut!
6,jamen mina sade inget förrän dom var på väg att gå, dom låg bara lugnt stilla och betraktade dem tills dom var på väg mot ytterdörren berättade dom

Mina hundar skulle utan tvekan bita ihjäl den som tar sig in hos oss när vi inte är hemma.
När jag eller husse öppnar dörren så går det hur bra som helst.
Men det finns inte en chans att någon kan gå in utan att vi står vid dörren och säger att det är ok.
Så "kom in det är öppet" existerar inte hemma hos oss.
Vi har haft nån enstaka olycka under åren med folk som har tagit sin in i här, när vi har varit hemma.
Och då är man som tur där och kan avbryta.
Skulle ingen vara hemma därimot så blir det värre…
Skulle någon låsa upp dörren vid "fel" tidpunkt, dvs inte de tider när husse eller jag kommer hem (de har han lärt sig).
Har hänt att husse kom hem lite tidigare från jobbet en gång, och då reagerade Balder (som vår hund heter) med att ställa sig vid dörren och ge ifrån sig dova boffar.
Sen blev han överlycklig (och skamsen att han skällt på husse) när han såg det var husse som kom hem.
Skulle ditt scenario hända mig, finns inte en chans att de missar att det är en hund därinne.
Balder har ett jäkla djup i sina boffanden, så de hörs väldigt bra.

Då vi hade nyflyttat in i denna lägenhet så skulle vaktmästaren komma och fixa en sak, vi hade sagt att om vi inte var hemma så kunde han gå in med huvudnyckeln. Nu var jag hemma men låg och sov så jag hörde inte då det ringde på dörren, han låste upp och möttes av Velvet som älsade glatt men stod med bredsidan mot han och vägrade släppa in han. Då jag vaknade av att han ropade så klev jag upp och sa bara "Velve5t det är okej, han får komma in", då gick hon och la sig i sängen igen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Min hund bryr sig inte när det kommer ngn, är det ngn som vill in i lägenheten för att göra ngt särskilt så får dom bara göra det när jag är hemma, men det är mest för att jag har innekatter & dom är lite väl kärvänliga & risken finns att dom sedan hänger med ngn gubbe ut.
Nu är ju lilla Greta inte medveten om vem vi känner och inte. Hon har ännu inte varit arg eller vaktfull mot någon, men lite reserverad mot en arbetskollega som inte är hundvan. Hon ska hälsa på greta och klampar in med klackskor skriker IIIIHHHH SÅÅÅ FIIIIIN! och böjer sig hastigt framf ör att klappa, Greta morrar lite och backar.
Men jag hoppas att hon inte skulle reagera om någon oinbjuden kommer in, vill inte ha en vaktande hund

#12 om du inte vill ha en hund som vaktar så har du nog valt fel ras om man får tro det som står på damatiner.nu
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!