Vad ska jag göra nu?
Hej alla hundvänner!
Jag har ett problem, pappersproblem! 
Sitter här med min valps alla papper och känner att detta är mer än vad jag förstår och klarar av så jag vänder mej till er och hoppas på lite hjälp här!
Uppfödaren förklarade allt för mej men kan inte för mitt liv komma ihåg allt hon sa!
- Sitter här med registreringsbeviset, jag står ännu inte som ägare, ska jag skicka in det till SKK så dom kan ändra?
- Hur blir jag medlem i SKK? Vet inte ens om jag redan är det! Kan jag ringa dit på något sett? Vilket nummer är det till SKK?
- Man är tvungen att va med i jordbruksverket även fast man är med i SKK va? Eller har jag fått det om bakfoten?
- Internetanmälan till utställning!? Hur funkar det? Är det lättare att anmäla via papper? Eller internetanmälan?
Gud alltså! Detta är inte en dans på roser direkt! Detta pappersarbete gör mej galen! Helst när jag inte vet vad jag gör!
Tacksam för svar!

1. ja skicka in ägarbytes blanketten
2. gå in på SKKs sida på nätet
3. ja
4. vet ej

Med risk för att det är en dum fråga!
Men vilken är ägarbytesblanketten?
I plastfickan du fick med valpen finns två gröna papper, den ena står det Registreringsbevis på den gröna bladets nedre del står det Ägaranmälan. Den ska du fylla i och skicka till SKK.
Glöm inte att kryssa i om du vill eller inte vill att dina ägaruppgifter ska synas på internet.

aa okej, tack så mkt! Tror jag vart smått klokare på detta