Jag har haft en rymling
Jag behöver lite råd och hjälp.
Det är så att jag har en powder puff som varit på rymmen ca 1 dygn och hemma igen.
Vad är det jag ska göra för min hund? Hon har ätit drukit vattenm är inte nerkyld.
Vi har dock fått klippiner henne då och då för tovor o massa skit men pälsen struntar jag i bara min hund mår bra.
Är det nått jag ska vara vaksam över som kan komma?
Det jag har märkt är att hon är trött och väldigt seg, har lite mer ont i en framtas 2 trapdynor är mörkröda så det kan ju vara att hon halkat på sten eller något ska jag avakta några dagar för att se om det blir bättre för trotts allt så har hon gått en hel natt.
ska tillägga att min hund är ca 10 mån och hur hon smitit ut är en gåta för oss.
Men tacksam att få så mycke information jag kan få

Så länge hon verkar må bra och Du har kollat igenom henne ordentligt så är det nog inget mer Du kan göra än att få i henne mat och vatten. Trampdynorna kan nog vara lite skavda om hon sprungit mkt och långt. Så verkar hon ömma kan Du sätta på henne barnstrumpor (med plastskydd runt om det är blött) när Du ska ut och rasta henne. Se till att hon får ta det lugnt och vila.
Om hon löpte och försvann av den anledningen bör Du kontakta veterinär för att avbryta en ev. dräktighet.
Kul att hon kom hem igen!
Nej hon har inte löpt ännu och det är vi glada över.
Jo hon har sprungit långt i 24 timmar.. men tacka gudarna att vi inte hade kallare än 4 grader.
Hon äter bra, visserligen får hon små portioner men väldigt tätt och vatten dricker hon.
Burit ut henne 1 gång för att kissa och det gick bra.
Ett tipps till alla som kommer i samma situation. Kontakta Lokalradion. Här i degerfors/karlskoga har vi en radio som heter cityradion värmland och vi har fått så mycket hjälpa av dem och fina efterlysningar. Det var tack vare dem som Alwa kom hem.

mitt råd är ring vetrinären och rådfråga ist!

Vad skönt att hon kom till rätta :)