Älskade hund
Liten text som blev till när jag satt och tittade på Aramis tidigare idag.
Nej visst, mina golv är aldrig riktigt rena. Det är nästan alltid en liten sandlåda över huset, men vad gör det när den som dragit in all sand ligger där på golvet med världens djupaste bruna ögon och ser på mig?
Och nej, finkläder är det ingen idé att ha på sig här hemma, men det tar jag gärna för jag skulle aldrig vilja vara utan de där två tassarna som lägger sig mot min bröstkorg då och då.
Sovmorgon är det oftast bara att glömma, men när man vaknar till det där ansiktet som ligger på sängkanten och tittar på en med pigga ögon så verkar inte sovmorgonen så viktig längre.
Min säng kanske är full med hundhår, sand och annat mindre mysigt ibland, men det spelar verkligen ingen roll så länge jag har den där mjuka pälsen att gömma ansiktet i när jag gråter.
Och visst får jag torka spyor då och då men hans blick ber verkligen om ursäkt och hjärtat värker av kärlek när jag ser det.
Ut i ur och skur på promenader kanske verkar jobbigt men att se lyckan i honom när han får springa fritt är lika värdefullt vare sig det regnar, snöar eller är strålande sol.
Semester utan noga planering har jag suddat ut ur min värld, men så länge ljudet av tassar finns i mitt hus är ordspråket borta bra men hemma bäst livets sanning.

Vilken fin text och väldigt sann
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack Anne :)
Men jag skrev ju just ett inlägg här och det bara försvan… Undrar vart.
Otroligt fin text va det jag skrev iaf!!!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det var sanna ord och väldigt vackert skrivet….men så var det ju skrivet om vackra Aramis 
#4 Åh tack så mycket och Aramis tackar också ^^
jag känner exakt lika dant. Vad gör det om man hittar lite katt och hundhår överallt. Ett hus utan djur är just ett hus.. det kan aldrig bli ett hem.
Fin text;)
det ska väl synas att någon bor i huset istället för att vara en klinisk utställningslokal 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#6 Precis, håller verkligen med, det är inget hem utan djur :)
#7 Tack! Haha precis ;)
#8 Tack! Och jo Aramis du vet, min vovve som ni inbillar er att ni egentligen har kidnappat 

Men Kerstin då lugna ner tantishormonerna
Där står en massa tomma färgpytsar, päls, torra penslar i ena hörnet och i det andra en stor hundbädd….nej…sluta…plats!…jag har inte tid…bort…ja var var jag, ja just ja en bädd och en stor lurvig du vet vem 
Haha ni är tokiga 

En avig en rät…*muttrar* jajja men lugna ner sig nu, du ska få ett par vantar till också i superskön kvalitet 

Hehe jag visste väl att du skulle bli glad =)
Jag har snart fixat ihop en hel garderob åt dig…."HAN" har ju tappat päls nå så hemskt, jag har fått gå in med snorkel och simglasögon för att kunna sitta och jobba därinne 

Jag har lånat en bit av grannens staket, mitt räckte inte till han har ju blivit såååå stor