Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 827 ggr
anaprincess
0

Varning för oseriös säljare

Hittade en annonsen på hästannonser.se igår, tyvärr går det inte att länka direkt till annonsen men så står det i den.

"3 gratis Chihuahua valpar

Vi ger våra Chihuahua gratis för antagande,Hundvalpen är vaccinerade och registrerade,Om du är intresserad, kontakta oss ,vi kan skicka dem över hela Sverige"

Annonsen är undertecknad av en man som heter Gunther.

Tyckte den var väldigt skum, så jag skickade ett mail och frågade hur gammal dom var och varför dom är gratis, här är svaret jag fick:

**Hej
antagande innebär att du tar det gratis på din egen jag inte sälja det till dig,bor du med valp i familjen för alltid , valparna är från Kamerun, jag kan skicka dem till dig på torsdag via flyg DELTA PETS AIRLINES ,Jag bor i Kamerun, alla mina valpar har papper och de är friska, I vilken stad bor du??? bor du långt från flygplatsen????valparna är hemma utbildade, de är bra med barn,och vänligt till andra hus sällskapsdjur vill du att en manlig eller kvinnlig??? valparna är 8 veckor gamla
Jag väntar ert svar

P.S du kommer att betala transportkostnaderna av valp**

Det står att mailet är från en Stephen, väldigt konstigt då det stod i annonsen att han heter Gunther.

Näe det här värkar väldigt konstigt, och jag tror att det är en av dom som säljer hundar som inte finns!

Vad tror ni?

pippa__
0

Jag mailade oxå denna människa och frågade hur det kom sej att valparna var gratis.

Svaret jag fick var att dom inte kunde ha dom kvar, varför man nu inte säljer dom på plats isf? :/

Lite väl skumt tycker jag..

[Mova]
0

DET ÄR BARA LJUG!!

anaprincess
0

#1 Precis, varför sälja dom just till Sverige? :O

Maddepadde
0

Men hallå?
Det är en fejkannons. En annons översatt från ett annat språk med ett "translateprogram".

Troligtvis finns det inte ens några valpar.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Bleenda
0

Gå inte på det där. Du ska betala omkostnaderna i förskott. Men det kommer ingen valp. Det dyker upp såna här annonser lite då och då.

anaprincess
0

Jo ja misstänkte det, har ju hört talas om dom som skickat pengar och sen väntat på en valp som aldrig kommer.

pippa__
0

Men undra om nån verkligen går på det? Det säger ju sej själv att det är helt orimligt alltihopa..

AnneN
0

Dessa bluffannonser är tyvärr väldigt vanliga. De brukar gå ut på att man i förväg ska betala resekostnaden för hunden och sedan så står man där och har blivit blåst för pengarna ser man aldrig mer och någon hund existerar inte.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

anaprincess
0

#7 finns tyvärr folk som är för godtrogen :/ Och i många fall när personen som vill köpa välpen ber om att få se stamtavla eller vetrinärintyg så får dom se falska papper och tror då att det är okej.