Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 701 ggr
MarHai
0

OT - saknar dig William

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Saknar dig fruktansvärt mycket.
Det är lite över ett år sen nu, du togs så brutalt ifrån mig. Jag hoppas att det gick fort, att du inte behövde lida…
Fan, varje gång jag tänker på dig så känner jag hur tårarna bränner…
Gissa hur svårt det var att göra den här filmen, jag såg knappt vad jag gjorde igenom tårarna.
Du var den bästa kanin jag någonsin har haft och någonsin kommer att ha.
Tror ingen mer än jag och min familj förstår hur speciell du var.
Att du inte bodde i bur, utan fick vara lös på gården hela tiden. Du lämnade aldrig tomtgränsen, du visste hur långt du fick gå.
Pappa var så förtjust i dig. varje morgon klockan 5 så satt du på trappan och följde honom till bilen. Innan han åkte så stannade han och gosade med dig en stund. Och när han satte sig i bilen så visste du att du måste springa undan.
När jag gick ut så mötte du mig alltid, och följde med mig medans jag matade kaninerna.
Du var som en riktig hund, lydde mig verkligen. Sa jag åt dig att stanna, ja då stannade du. Du kom när jag ropade, du hoppade upp i knät när jag sa åt dig att göra det.

Älskade William, vi glömmer dig aldrig!

12 juni 2004
januari 2007

http://www.youtube.com/watch?v=Dm58z5ud-e8

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Pinacoladas
0

kolla på filmen!

Jag lovar man börjar lipa..

Karmatarerskanise
0

Fin film. Beklagar.

Var det en hund som dödade din kanin? Vad hände?

MarHai
0

Ja, det var en hund.

En smart person tog väl en promenad med sin hund, och släppte lös den. Ägaren tänkte nog som de flesta gör, det är väl ingen fara att låta hunden springa lös på landet.
Hunden får upp ett spår, springer iväg och skiter i ägaren som ropar.
Hunden kommer in på våran gård, och upptäcker att det finns en massa kaniner. Jättekul, han hoppar upp mot burarna och kollar när kaninerna springer fram och tillbaka i panik.
Sen ser han en kanin som är lös på gården, och sätter efter…

Det är vad jag tror hände.
Vad jag vet säkert är att det var en löshund, som dödade honom.
Jag såg spår av en hund som har sprungit runt på gården, och spår av en människa som har gått in och fångat hunden, och gått iväg.

Solbackens kaniner

Hanna-
0

#3: Såg inte hund ägaren vad som hänt, och gick in för att säga det?

Beklagar..

gejsa
0

Åh, stackars dig och kaninen. Jag har haft en dvärgkanin som vi var tvungna att ta bort när han var 13 ½ år. Så jag vet hur dom kan vara.

MarHai
0

Nej, det värsta är att jag inte vet varken vilken hund det var, eller vem som äger hunden.

Solbackens kaniner

KerstinP
0

Skickar ett vackert citat "Lycka är till godo för kroppen, men det är sorgen som utvecklar våra själsförmögenheter." Marcel Proust

[Wera]
0

Vilken idiot till hund ägare! >.<