Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1716 ggr
emsems
0

golvet fullt av tassar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör ni med era hundar? Vi har en nyrenoverad lägenhet med svarta golv. Man kan lätt tro att svarta golv skall dölja smuts, men icke. När vi hade hunden hemma och hon kom in från en promenad så torkade vi av alla tassar med en golvtrasa. Efter ca ett dygn var hela lägenheten fylld av små grå tassavtryck. Hur gör ni för att slippa skura golvet varje dag? Skor på hunden känns inte som ett alternativ för mig.
Bild på lilla Greta som bodde hos oss en helg.

Elega
0

Mattor! Jag har mattor överallt ^^ Men jag får skura rätt ofta ändå. haha

emsems
0

Men… jag vill inte ha några mattor.. Dom blir ju alldeles håriga Rynkar på näsan

Såg någon handduk som skulle vara superabsorberande.. funkar dom?

AnneN
0

Man lär sig leva med att det syns att det finns hund i hemmet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Torkar alltid av tassarna med microfiberduk om de är blöta och/eller leriga.

Annars är man faktiskt tvungen att städa oftare, en del av charmen med hund Flört Själv har jag en såndär mopp med avtagbar moppgrej på, som man kan fukta snabbt och enkelt genom att spraya på vatten med rengöring i. Sen svabbar man lätt bort både lort och hår samtidigt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Elega
0

Klart dem blir håriga :D Men man kan inte ha ett kliniskt rent hem när man har hund. Det är omöjligt.. Hur mycket jag än städar så blir det lika stökigt igen efter bara några timmar. Så är det att ha djur.

Johanna
0

det är nog bara att acceptera "tassar" lr skura varje dag.. haha.. sånt är livet m hundFlört

min man är ganska pedantikst, men har fått lära sej att det går inte o ha tiptop rent m djur i huset.. om han inte vill springa runt m dammsugare o mopp varje timma, o det vill han inteObestämd

jag köpte en sån där superduper handduk, men nja, jag tycker nog inte att det blir ngn större skillnad mot en vanlig

# är det den hunden ni ska köpa/har köpt? hon e söööt! :D

[Vargnatt-]
0

Antingen får man städa oftare, eller acceptera att det inte går att ha helt och hållet rent med hund ;) Speciellt inte i detta slaskväder som är ute nu, regn och lera är ju så kul att hoppa i enligt mitt monster iaf :)

emsems
0

#6 Vi funderade på köpa henne, jag ville, men karln ville vänta. Så det blir nog en valp till sommaren som vi planerade innan. Jag har tingat en valp hos en uppfödare som ska paras i januari. Så i mars får jag nog troligen min alldeles egna lilla prick! Skrattande Men hon ville ha fler tingade innan hon bestämde sig om hon skulle para henne. Hon ville ha 4-5 tingade och har nu bara ca 2… *håller tummarna*

Man kan tycka att med alla dessa hundar, borde någon forskare kommit på något smart!Obestämd
Dammsugar redan två gånger i veckan för katten, men brukar itne våttorka sååå ofta, men får väl till att bli det.. Ääääärs!

Johanna
0

men ska ni ha valp så får du räkna med o skura ändå.. haha.. mkt kiss blir det i början inne.. själv va jag o köpte en "kissmopp" igår.. :)

Elega
0

Jag får damsuga varje dag med en hund och tre katter xD

timja-jag
0

det finns ju sånadär handdukar/ svampar som är jätte absorberande, kostar väl max en hundring i djuraffärenGlad

emsems
0

#9, jo i början, men sedan blir det ju förhoppningsvis mindre =)

Johanna
0

#12 ja! det hoppas jag verkligen..hahaObestämd

Craz-y
0

pedantisk kan man inte vara när man har hund :)

Man får vänja sig vid tassavtryck, lera, och hår överallt! jätte mysigt bara! Flört

Johanna
0

speciellt m hår i matenCool

hundhår ger det lite xtra krydda… :)

Craz-y
0

hahaha underbart. Kyss

sagalisa
0

ja, det är bara en av de mysiga sakerna med att ha hundar=) men jag är nog lite pedantisk ändå, dammsuger ungefär varje dag ändå, mest för att få bort all sand som de små drar in och så har de ju vant sig vid dammsugaren så jag kan suga runt dem när de sover nu=)

Pimu
0

Tycker att de är lite charmigt att se att man har djur hemma (av dom som ger tass avtryck) har en 20-tal möss hemma, men dom ger inte av sig några tassavtryck, bara nån bajsklutt då o då ..

Är egentligen allergisk för katt o hund (lite grann, kan inte borra in/ta på ansiktet när jag gosat me dom) .. men de är mina ÄLSKLINGAR o dom bara skaaaa bo hos mig .. får städa "lite" extra bara .. men är långtifrån pedantisk .. Glad

emsems
0

Jag har blivit lite pedant efter att ha jobbat som städtant i flera år och sett massor med äckliga hem. Så nu är jag en sån som plockar loss socklarna i köket några gånger om år, stödar bakom spisen en gång i veckan, och skurar överallt jämt. Nu när jag flyttade och renoverade allt från betongen, så gjorde jag dock smartare lösningar överallt.. Nästan ingenting står på golvet, så dammsugaren kommer in överallt…  (se bilden på min bokhylla, stängd och upphöngd på väggen). Det enda som har ben är stolarna och soffan, men soffan har extra höga ben på 15 cm som är smala, så dammsugaren kommer in överallt.. Det är bra. Kanske ryamattan motsträvar, men den är sååå fin ändå =)