Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 705 ggr
Borgarn
0

Utställning, 17 September!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Är det någon här som ska till Utställningen den 17 september i Skavlötten i täby?
Jag ska dit och ställa ut Cosmos i valp-klass!
Är det något särskilt man bör tänka på?
Vad för koppel ska man ha?

Benjy
0

skoj, vart nånstans? vilken dag är det? Jag kanske kan komma. e det inne eller ute?

ThereseW
0

Jag ska inte dit, men kan försöka svara på dina frågor lite.

Personligen tycker jag att det är väldigt bra att ställa upp i valpklass när man är lite ovan, för pressen är inte riktigt lika hård som när de blir vuxna. Det är mer okej att de tar ett glädjeskutt eller inte helt lyssnar på husse/matte, vilket man ju kan förstå - dom är ju valpar. Cosmos är ju inte heller färdigvuxen, så det är nog en hel del "fel" som rättar till sig när han blir äldre.

Vad du bör tänka på är att vara där i god tid, så att du vet när & var Cosmos ska upp för bedömning. Och försök att inte vara nervös, var lugn och se det som en kul grej - då kan även Cosmos slappna av.

Vad för koppel du bör ha kan jag inte svara exakt på, det finns lite olika modeller. När de är valpar är det inte noga heller, men ha inte för långt eller klumpigt så att ni trasslar in er. Det bästa tycker jag är att du ringer/mailar någon som har erfarenhet av samma ras och frågar vad de brukar ha. Var inte heller rädd att fråga andra utställare om din ras, om de har tid förstås, det är alltid roligt att höra andras åsikter & tips om saker.

Ha lite gott godis i handen om du vill, om du tycker att han har svårt att fokusera på dig. Som valp kan såna där tillställningar vara väldigt spännande, det är mycket att titta på och svårt att koncentrera sig.

Se det som en mysig dag för er två, och tänk inte prestation.

Lycka till!!

Borgarn
0

Tack för svaret ThereseW!

Idag är det då dags  ! =D

KerstinP
0

Borgarn hur gick det på utställningen?