Att sparka sin hund
Sen jag för några månader sedan flyttade till ett nytt område som uppenbarligen verkar fyllt med hundar med otrolig variation på raser och storlekar.
Jag har på denna korta tid säkert sett 30 olika hundar redan ^^ Så här finns det gott om hundar.. Men det verkar också vara ett område fyllt av människor som gillar att slå sina hundar..
3 gånger har jag sett 3 olika män, varav två av dem hade antingen en pitbull eller amstaff och en av dem hade en schäfer. De tre gångerna jag har sett dem ute med sina hundar har dem sparkat dem i sidan så hårt att hundarna tjöt av smärta. Antagligen för att dem råkade dra till i kopplet, det såg ut så.
Det är så hemskt att se! Och man känner sig så maktlös! Vad ska man göra åt det liksom, mer än att skälla ut dem? Jag vet ju inte vad dem heter eller vart dem bor, området är väldigt stort så jag kan inte anmäla heller.

Svår situation! Men jag hade nog inte kunna hålla mej! Jag va i söderhamn några månader för några år sedan, mitt i vinter satt det en hund fastbunden utanför en pub. Han frös så han skakade och pälsen hade frusit fast i isen han låg på. Skogstokig av vad jag sett slet jag upp dörren på krogen å ropade ut min fråga! -vem är det som äger hunden utanför? Mannen satt i baren och jag sa bara rakt ut! Antingen är det du som går hem med hunden eller så ringer jag polisen! -Ja, jag ska snart gå sa han.. -NUUUU!!! råkade jag skrika och han fick väldigt bråttom ut därifrån!
Jag skäms när jag tänker på det men jag blev såå arg! Jag såg i alla fall inte hunden där på resten av vintern!

#1 det är inte du som ska skämmas du gjorde helt rätt, det är hundens ägare som ska skämmas!
#0 Det jag kan komma på som du kan göra är, skälla ut dem efter noter, ge dem tips på snällare sätt att lära hunden gå fint, följa efter och se vart de bor och då anmäla dem, ha med en kamera och om möjligt filma händelsen och gå med filmen till polisen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Helt rätt. Själv kör jag en liknande metod, fast jag ser till att det svider lite i plånboken istället för hundägaren.
Jag lämnar helt enkelt in hunden på hundstallet, där det sedan kostar en rejäl slant för att hämta ut hunden.
#1 Nu är du min idol!
lurvponnyn.vimeddjur.se
#1 Oj så bra gjort! Jag vet inte om jag hade vågat göra så, jag ahde bara snott hunden, haha :P
Helena
#3 får man göra så? det är väl egenmäktigt förfarande?
jag skulle hellre göra som #1 eller ringa polisen…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner