Önska mig lycka till!
Klockan 13.30 ska jag vara på återbesök med min lilla valp. Hon ska röntgas för att se om det är kvar på armbågen (något) som dom såg för 3 veckor sedan. Ska även ultraljudas för att gå genom magen och ta ett urinprov också.
Gud vad jag är nervös! :( Det känns som det är hennes dödsdom eller inte i dag.
Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra!
Lycka till!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Lycka till!
Håller tummar och tår för att du ska få ett positivt besked!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tack ska ni ha! Men tyvärr gick det inte så bra. Kanske måste ta bort henne inom en snar framtid. Hon är 6 måndader denna månad. Kom nyss hem från djursjukhuset.

#5# Tack! Ja, jag kan inte fatta det än. Har nyss kommit hem och ätit lite bara. Sitter här med gråten i halsen hela tiden. Det är så jobbigt.
Så jättetråkigt med lilla valpen,
men vad är det för fel på henne ?

Beklagar verkligen.
Stolt ägare till tre La permer
#7 Usch vad tråkigt. ='( Jag trodde att hon hade växtvärk, vad är det som är fel på henne? (Om jag får fråga förstås..)
Hoppas att du inte behöver ta bort henne.
*7 månader gamla Enya skickar en stor tröstepuss till er båda.*

Hon har forftfarande urinvägsinfektion. Och pga den (om jag fattat det rätt) så har hon fått fel på njurarna också nu. Sedan har hon i armbågen så att det inte växt ihop. Det ska ha växt ihop vid 20 veckors ålder men hon är inne på 24 veckor redan. På tre veckor hade det växt ihop lite men det är mycket kvar. Höften är inte ok heller. Svårt att förklara när man knappt förstår själv. Men veterinären sa att är njurarna dåliga är det ju inte så stor ide att låta henne leva eftersom hon ändå har fel på armbågar och höfter. :( Nu får hon äta njurmedicin och komma på återbesök om två veckor. Då ska dom ultraljuda henne och kolla urinen. Om 3 veckor ska hon röntgas igen. Är snart uppe i 40.000 krs gränsen tror jag. Det kostade ju över 7000 kr i dag. Måste ringa försäkringsbolaget och fråga i morgon. Kan inte fatta det själv. :(

Och denna stackars valp är 6 månader den 10:e denna månad. :( Ska gå i koppel i 3 veckor till. Vet inte vad jag ska göra för att få henne mentalt trött nu.
Beklagar verkligen! 

#13# 
Tack.

åh, fy vad tragiskt,, stackars er! :( kram
Nej, vad tråkigt
Stackars dig och stackars Bessie! Lider med er….
/Ingalill
Usch vad tråkigt! Ett så ung hund ska inte behöva lämna jorden redan…
Beklagar verkligen, och jag hoppas att något under kommer ske så du inte behöver ta bort henne…
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Nej men usch vad tråkigt Gejsa.
Kan ju inte säga att det låter hoppfullt om jag tolkar dig rätt. Kan tänka mig att situationen är ännu jobbigare eftersom hon verkar pigg och alert mitt i allt elände ( om man nu måste ta det jobbiga beslutet som du befarar).
Kan hon ha en medfödd defekt i njurar/urinvägar som gör att hon inte svarar på medicinen? Har det varit samma vet på Strömsholm eller har du träffat olika?
Angående armbåge o höft läste jag i en annan tråd om "växtvärk". Det kunde ju vara en gendefekt eller för snabbväxande om jag förstod rätt. (tillväxtzoner känner jag till via hästarna)
Tycker att din vovva har fått lite för mycket "skit" i så tidig ålder.
Oavsett så lider jag verkligen med dig och Bessie. Kramar
Gud vad tråkigt
Beklagar verkligen :( Hoppas hon blir bra så du slipper ta bort henne
Gud så tråkigt! Jag beklagar verkligen. Vad säger uppfödaren om allt detta?

Oj oj, lät ju illa. Har du hört med dom andra valpköparna om dom har något sådant problem med sina hundar?

Tack vad snälla ni är för ert medlidande med oss. Ja, man sitter här och det svider i ögonen.
Tror inte att någon annan valp har det eller rättare sagt vet det. Har ju mycket kontakt med uppfödaren. Han ska ge mig homeopatmedel också mot urinvägsinfektion bla. Man tar emot allt som går. :)
#18# Hon har ju även växtvärk. Men jag fick ju se på röntgen också hur hon såg ut på armbågarna. MEN det hade växt ihop lite på dom 3 veckorna så har vi tur kanske det är långsamt bara för hon har ju växt helt otroligt hela tiden. Är ju snart för stor för att vara tik. Väger redan 26.5 kg och är ändå inte tjock utan fin i kroppen. Har lång rygg och är väldigt snygg säger alla som ser henne. Men alla säger när dom inte sett henne på en vecka ungefär att gud vad fort hon växer. Så man får hoppas att skelettet hinner växa ifatt. Men om inte så skulle dom ta titthållskiurgi annars. Men hon sa (när jag frågade om avlivning) att än var det inte dags, men man kan ju inte låta en valp få leva med njurfel och armbågsfel. Och då menade hon om det inte gick över. För hon ömmar när hon klämmer vid armbågen bl a.
Så håll tummarna nu i 2-3 veckor till är ni snälla. 
Vi håller alla tummar och tår vi har för att Bessie ska bli bra !

Tack! :)
#24 Vad ger du för foder? Undrar bara om hundar kan reagera på nåt i fodret precis som katter sägs få urinsten av för hög magnesiumhalt. Bara en undran. Nån vet som kommit med någon synpunkt?

#22 Wow hon väger då ganska precis som min 8 månaders tik gör, 26,6 för att vara exakt. Har inte mätt henne, men hon är högre än dom andra tikarna här hemma.
Hur mycket foder ger du henne? Hicka får 6,5dl två gånger om dagen

#26# Det är ju olika beroende på vilket foder du ger. Hon har fått eukanuba. Men fro m i dag får hon Hills njurfoder. Det ska hon ha tror det var 300-400 gram. Kommer inte ihåg eftersom hon fick mat i kväll för första gången.
Hon är absolut inte tjock men är stor som sagt. Jag har vägt hennes foder och ger henne efter vad fodret skriver. Ja, tror hon vägde ca 26,6 i dag med. Och för 3 veckor sedan vägde hon knappt 24 kg. Jag har ju tagit hem alla papper från sjukhuset där står allt och hur mycket hon vägde första gången osv.

#25# Eukanuba har hon fått. Innan dess mera dog. Men nu som sagt får hon hills.
Hon har inga stenar i urinen! Hon har bakterier och förut mycket vita blodkroppar. Nu var det mest bakterier om jag förstod det rätt. Fan man måste nästan vara veterinär för att förstå allt ju.
Lycka till..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vilken otur du har
Hoppas verkligen att hon blir frisk!!!
Åh vad jag håller tummarna och hoppas hon får bli frisk och kry!

Tack igen alla! :( Ja, nu får bara tiden utvisa hur det blir. Om 2 veckor är det ju njurarna som ska kollas.
Stackars er Gejsa! Beklagar!

#27 Jag sa inte att hon var tjock!
Yup det beror på foder, ger Hicka Tello High Energy. Hon är inte tjock, utan slank och skitfin i kropp och päls.

#34# Nu förstår jag inte vad du menar? Yup det beror på foder?

"Hon är absolut inte tjock men är stor som sagt."
Vilket jag uppfattade som du tyckte/trodde jag sa att din hund var tjock. Men kanske missuppfattade?

#36# Ja, man måste ju skriva det så inte folk här tror att hon är fet och har gått upp i vikt för det. Ni ser ju liksom inte henne. Sedan har jag inte trott att just du trodde det. Så det blev nog lite missförstånd där. :)

Jiiippppiiiiii! Alla hålla tummarna åt oss hjälpte visst!
I dag har jag varit tillbaka på återbesök. Har inte skrivit här på ett tag inte så mycket iaf.
Men veterinären började med att känna igenom henne. Då märkte hon att hon verkade ömma lite runt njurtrakten och bäckenet. Jag blev förstås jätteorolig. För då förstod jag att njurarna inte var bra än.
Dom tog blodprov för att kolla njurar och lever.
Efter det fick vi komma in och ta ultraljudet. Och dom såg inget!!! Helt otroligt, fantastiskt ju. Hon hade ingen infektion kvar. Fast hon äter ju medicin än. När jag fick komma tillbaka in till veterinären så fick hon samtidigt provsvar från blodet. Och det var helt normala värden där med. Så nu bestämde vi att hon ska äta medicin åtminstonde i 1½ vecka till. Sedan ska jag vänta en vecka och åka och ta ett vanligt urinprov. Har det då kommit tillbaka så ska jag ta ultraljud igen för att kolla njurarna. Det var jag själv som kom med det förslaget. Jag är ju livrädd att det ska gå upp i njurarna igen. Finns ju risk för det om urinvägsinfektionen inte försvinner. Hon ska äta upp sitt njurtorrfoder av påsen som är kvar sedan ska jag gå över till vanligt torrfoder igen.
Ang armbågarna så funderar jag på att vänta kanske en månad till. Blir iofs en ny självrisk då men det hade ju börjat växa ihop på 3 veckor sist. Det är ju inte bra att ta röntgen för ofta heller och allra helst inte på en valp ju. Får se vad veterinären säger. Hon ringer mig om 2 dagar och talar om om urinprovet hade bakterier. Dom tar en odling som tar ca 2 dygn att få svar på. Då ska hon ha pratat med den andre veterinären som sa att jag skulle komma tillbaka nästa vecka redan. För hon trodde ju att om det inte växte ihop behövs en operation där dom kapar benet någonstans och så växer det ihop igen. Fast det låter otäckt tycker jag. Men man får inte vänta så länge så att dom slutat växa då går det inte att åtgärda.
Någon som haft/har hund som gjort en sådan operation?

Glömde skriva att hon vägde nu 26.6 så hon har knappt gått upp i vikt på dom här 2 veckorna. Det var ju skönt. Då växer hon inte så himla mycket mer iaf. :) Kanske att skelettet hinner med då.
#38 VAD KUL;) äntligen ett bra resultat för godingen! Grattis 
/Ingalill

Ja, jag är jätteglad i kväll. :)

åh vad roligt!! :D
Vad skönt! :D

Vilken lättnad!

VAD BRA! :D
Bara en undran? Vad är det för ras?
Måste kännas underbart att njurarna ser ut att blivit bättre. Armbågen låter det ju som om veterinärerna tror man kan fixa.
Hoppas för din (och hundens) skull att det blir bra nu.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#46 Det är en schäfer.
Svarade åt dej av bara farten gejsa 
Så underbart att du äntligen kommer med goda nyheter! Hoppas allt ordnar sig nu!
Åh, vad skönt! Hoppas att lilla Bessie blir helt bra nu! =)
Gud vad skönt för er att det håller på att lösa sig!!! =)

Ja, jag är så glad så det finns inte ord. Hoppas att urinvägsinfektionen lägger sig nu också så den inte kommer tillbaka. Men man blir ju lite orolig att hon vill att man ska vänta en hel vecka efter att medicinen är slut och ta urinprov igen. Jag menar fel på njurarna fick hon på 3 veckor. Vi hade ju ultraljudat henne och då var det inget fel men 3 veckor utan medicin så hade det gått upp i njurarna och bäckenet och bildat inflammation.
Men 1½ vecka till ska hon äta medicin iaf. Då lär det inte komma tillbaka under den tiden.

Men gud vad skönt med lite positiva besked =)
Grattis till er Gejsa!!
*** Kärleken övervinner allt ***

Tack Tezzie! :) Veterinären ringde i kväll efter bakteriodlingen också. Det fanns inga bakterier i urinen nu. Men som sagt hon äter ju medicin än så…
Hoppas det fortsätter så nu för lilltjejen;)
/Ingalill

#53# Ja, verkligen. Nu pratade jag med veterinären i går kväll i telefon och hon tyckte att jag skulle röntga en gång till på armbågarna. För har det inte växt ihop bra kan man operera medans hon växer sa hon. Fast jag tvivlar på att det är så farligt längre. Hon får nu springa som hon vill och inte en tendens till markering i travet. Förut ville hon hellre galoppera än trava för att hon hade växtvärk och så. Så den 4/11 åker jag dit igen.

Håller tummarna för er då. Hoppas att det inte kommer åter igen. Kram

#55# Tack snälla du! :)