Dvärgpinscher

Vilken liten söting
Jag har en liten dvärgpinscherhane hemma på 2½ år. Min storebror har också två stycken som brukar vara hemma hos oss på dagarna när han är på jobb.
Det är väldigt roliga hundar att hålla på med. Dom har otroligt mycket energi och ork och de är väldigt spänstiga (och studdsiga
iaf våra tre)
Jag och brorsans sambo har tränat agility med de två äldsta och det har fungerat jättebra. Dom är superduktiga på det.
Dock är dvärgpinschrar överlag envisa och ettriga och det krävs oftast lock och pock med godis om man ska träna något.
Ockej, AnnNelli verkligen jättefin hund du har.Finns det en lite störe variant av Pinscher ?
Rub Hel måste man alltid ha med godis för att få hundarna att vilja göra nåt ? Måste ju gå att göra det på nåt annat sett ?
Jag har ju läst att dem är väldigt egensiniga och självständiga men att det ska vara lätt att jobba med dem om man börjar tidigt med dem,tycker ni att det stämer ?
#5 Nejdå, inte alls. Det beror på vilken metod man väljer att använda när man uppfostrar och lär och hur hunden är att jobba med.