Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2992 ggr
Elega
0

Tassavtrycksfärg

Jag vill tatuera in min vovves tassavtryck men då måste jag ju på något sätt smeta in hennes tassar i färg och trycka på ett papper ^^

Vet ni någon bra färg jag kan använda som förhoppningsvis går att tvätta av och som inte är farlig för henne att varken ha på sig eller få i munnen (slicka i sig om det skulle råka hända)?

AnneN
0

Kanske sån där fingerfärg som de brukar låta ungarna kladda med på dagis?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sagalisa
0

tror nog på fingerfärg med även om det säkert kommer bli lite kladdigt. ska förresten tatuera in min ena hunds namn på onsdag på min höft. ett litet kärleksbevis till min fina vovve=)

spikes
0

jag har ju jobbat som dagbarnvårdare, och fick ju många bra recept på helt ofarliga saker att göra själv, du kan köpa färpulver på färghandeln giftfri och blanda det med vanligt tapetklister för det är helt ofarligt också, då får du smet färg;-)

Linda-A
0

Skulle det inte kunna gå med vanlig vattenfärg som man gör lite tjockare genom att inte använda så mycket vatten?

Elega
0

#2 nämen vad gulligt! Funderade också på att tatuera in hennes namn först, men det kan ju misstolkas, hon heter ju Diva :P

Mjo, fingerfärg låter ju bra, att jag inte tänkte på det.. ^^ Kan man få tag i det på BR kanske?

spikes
1

5, jo det kan man kanske men kolla då upp vad som är i så det inte är nått som hunden inte tål….vi tål ju olika saker….

Elega
1

Japp, är det något speciellt jag borde akta mig för i innehållsföreteckningen? För det enda jag vet att hundar inte tål som vi tål är lök, choklad och xylitol.

AnneN
0

#7 ingen aning om vad fingerfärger inehåller, men målarfärg för väggar kan ofta innehålla lösningsmedel, vilket är väldigt dödligt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

8, precis, i det jag föreslår är jag helt hundra på att inget sånt finns alls;-)

[kalelo]
0

Karamellfärg kanske?

…Annars så har jag sett ´Pet Art 3D Print Delux´för 255kr/st som är gjort för för tassavtryck på www.djurmaxi.se 

Har aldrig testad det själv, men blev sugen när jag såg det… för det är med ram, allt material och med instruktioner. Har aldrig handlat på sidan heller, men hittade den när jag sökte online butiker på internet för djur.

[kalelo]
0

Försten… för att risken att hunden/valpen inte ska kunna slicka i sig färgen så kan man ju alltid sätta på den en tratt när man gör det… dvs om man tycker att det är befogat.

Elega
0

Tack så jättemycket för hemsidan! Skulle ju vara kul att ha en tavla också! Ska gå in och kika. Tratt vill jag nog inte sätta på henne ^^ Men jag tror iofs inte hon kommer att slicka.

Yessica
0

Skulle vara kul att ha ett tassavtryck som tatuering. Gulligt :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Yessica
0

#10 sån vill jag haaa! :D Ska nog köpa ett elr två set. Man kan ju alltid ge bort sån också.

Ha en bra dag!

ingann
0

Det här avgjutningssetet från lidl tänkte jag prova till ett tassavtryck på Åskar;) Det kostar dessutom bara 60 kr så om det misslyckas blir man inte ruinerad;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

spikes
0

15, så synd att det inte finns samma saker på alla lidl butiker, jag skulle också vilja ha en sån ju:-(

Yessica
0

#15 Det är inte farligt med gips för hundarna då? :)
#16 :O Va? Finns det inte samma på alla?

Ha en bra dag!

spikes
0

16, nej det gör det inte, det är olika jag kollade det med personalen hos oss här och han bekräftade det, och det tycker jag är himla synd för ibland hittar man ju saker i reklamen som man skulle behöva för ett bra pris…..

ingann
0

#16 det ska finnas på alla lidl-butiker… kollar man på deras hemsida www.lidl.se så står det att de produkter som är märkta med (r) endast finns på regionala butiker (alltså inte på alla) men det här setet är inte (r)-märkt och bör finnas…

vi får inte deras reklam så jag kollar alltid hemsidan innan jag planerar att åka dit;)

#17 det ska det inte vara… det är ju gjort för att användas på bebisar;) men självklart ska de ju inte få äta det Flört

/Ingalill

spikes
0

19, ja det var just det jag menade, men det gör det inte,så det är ju lite falskreklam me det där….

ingann
0

#20 hmm.. kanske bäst jag ringer lidl först då… jag måste ta bussen till Karlskoga (ca 1 mil) där lidl ligger så det är ju inte så kul om de inte har det…

/Ingalill

spikes
0

21, ja det skulle jag nog rekomendera då i så fall…himla dumt att komma dit och inte grejerna finns där;-)