Hunden har ätit Revaxör
Okey, Hicka har fått för sig en massa idiotier och har nu i natt ätit Revaxör. Sådant man använder till öronen om man har vaxproppar odyl, halva flaskan var kvar och numera är den tom. Hunden stinker revaxör ur munnen så jag får fnatt!
Till min fråga, vad kan jag göra åt det hela? Har läst bruksamvisningen flera gånger om, googlat och letat över nätet men har inte hittat ett jota. Ska imorgon/senare idag ringa veterinären och höra med dom vad dom säger. Stog absolut ingenting vettigt på bruksamvisningen, finns det någon här inne som vet vad man kan göra eller om det är ofarligt.

Ring Giftinformationscentralen tel 08-331231
Jag tror inte Revaxör innehåller något direkt giftigt, det är mest medel som liknar diskmedel i det.

#1 Jag har ringt Giftcentralen samt varit hos vet, men ingen av dom visste om Revaxör är giftigt. Fick ett väldigt spydigt svar hos veterinären, "Men du får ju se om hunden är förgiftad".

Du har ju rätt stora hundar och en halv flaska Revaxör är ganska litet. Vad jag kan se av innehållsdeklarationen så är det inget som verkar speciellt giftigt i det. Som sagt så är det mest ytaktiva ämnen, dvs ämnen som liknar diskmedel samt lanolin som är renat fett från fårull . Men jag ska gömma mina Revaxör, har också en hungrig hund.

#3 Jo det är ju sant, men hon mår bra nu och är precis som vanligt..