Rallylydnad i Gävleområdet!
Jag har lyckats tjata hit en instruktör från Sthlm! Hon kommer till mitt jobb och pratar aktivering den 17/10 ca 14-18 alldeles gratis för den som behöver tips (hon kan parata om annat oxå, om man vill ha tips till vardagen) och sen kör vi rallylydnad ca 11-15 lö och sö 18-19/10.
Är någon intresserad, pma mig eller skriv i tråden.
Vi kan köra i Gävle, men jag ser helst att vi är på grusplanen hemma hos mig, i Sunnäsbruk, ca 6 mil norr om Gävle. Svara gärna om det känns för långt bort oavsett om ni är intresserade nu eller inte.
Jag funderar nämligen på att dra igång mer kursverksamheter där i framtiden, som helgkurser i viltspår, valpkurser, vardagslydnad, akrivering/berikning od.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hade jag inte bott så långt från Gävle så hade jag gärna kommit.
Du får mer än gärna tipsa om detta på blandrashundar.ifokus också om du vill =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är ju inte så långt från mig. Men det är lite för mycket att göra och lite för kort med tid att försöka planera in det. Synd, för det lät ju jättekul!
Men du får gärna uppdatera hur det går med dina funderingar kring kursverksamhet :) Då skulle man ju kunna åka över någon helg eller så..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Rallylydnad har jag prövat på med min Ludde. Det är jättekul. :)

Ah, det hade varit bra för min vovve - han behöver lite allmän, offentlig aktivitet ;) Tyvärr är vi(jag) upptagna den helgen.. - kan höra med moder om hon vill gå med vovven min, men hon slutar ju jobbet runt 10..
Jag bor en liiten blit utanför Gävle, men 6 mil tycker jag inte känns så långt att sitta och åka!

Jag kommer att bjuda in instruktörer inom det jag själv är intresserad av under hösten-våren. Till sommaren ska jag vara färdig själv, och kunna börja jobba som instruktör.
Kommer att satsa mest på helgkurser för folk som bor längre bort eller har för lite tid på vardagar. Har 4 gästrum för övernattning oxå, så att man kan efffektivisera. Då kan man köra långa dagar, varva teori och praktik, så att hundar får vila, men inte hussar och mattar!
Har raggat upp en kille som är viltspårdomare så att man kan gå kurs och sen få gå anlagsprov på en gång.
Ni som tycker att ni har lite långt, fundera således om ni kan lösa det om ni övernattar här. Kost och logi är inte dyrt, lovar!
MVH Elin
#5 Skulle vara intresserad framöver! Det är dåligt utbud här hemma.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

vad är rally lydnad

våran är 16v är de för tidigt

Nytt datum för kursen, 8-9 november. Finns intresse för en intensivhelg, valpkurs blir det helgen efter. Fört mer info och anmälan, kika på http://workingdogsthlm.se/.
MVH Elin