Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1652 ggr
kerstinjo
0

Sugproppar.

Är det någon hundkunnig här som vet i vilken ålder labradorens sugproppar i tassarna är fullt utvecklade?

Det verkar som om Marodörens tass-sugproppar är på G. han fastnar överallt.

Kerstin 

Maddepadde
0

…?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

AnneN
0

Haha som bäst brukar sugpropparna fungera då de blivit könsmogna, och speciellt om det gått förbi en löptik!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maddepadde
0

Jaså… En flamstråd. *trög*

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

kerstinjo
0

# 3 Flams??? Det är gravallvarligt!

Kerstin 

molntuss
0

har aldrig hört talas om sugproppar (på hunden), vad e det för något?

Zebben
0

#5 Något som bara labradorer har.

Zebben
0

#4 Vet inte hur mkt Du kan om sugproppar. Men vill bara påpeka att vissa labradorer även utvecklar en munsugpropp. Men denna utvecklas antingen redan i valpstadiet eller så kommer den runt året, men då med extremt stor kraft. Det finns tyvärr inte så mkt att göra åt detta problem. En del veterinärer rekommenderar spot-utt-tabletter, men den medicinen verkar fungera rätt dåligt. Det enda jag har hört ska fungera är munkorg alt. en lite mer drastisk metod, där man sätter foten i sidan på hunden samtidigt som den ligger ner. Tar tag i det som fastnat i munnen med båda händerna. Ett rejält grepp, foten som stöd på hundens bog och så ett rejält jävla ryck upp och bakåt. Detta kan fungera, men annars är munkorg ett säkrare alternativ.

Hoppas Din marodör inte har den allvarliga varianten av sugpropp. Om så är fallet vet jag en mkt bra schäferkennel som har valpar just nu.

molntuss
0

#6 jaha

Crania
0

#0  *ha,ha* Vilken söt bild!
Min grandis har en stooor sugpropp på nosen! Den fastnar på alla möjliga ställen och jag får nästan whiplashskador av att han tvärstannar precis när jag fått upp farten.